Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När Citrine har klagomål brukar hon gå runt och säga mjääJag har nog glömt hur andra katter låter, är alla katter hesa eller är min Alice ovanligt hes?
Det är bara om det är riktigt ELÄNDIGT som hennes röst klarnar till, typ i bilen eller så.
Min låter som en kuttrande duva.Jag har nog glömt hur andra katter låter, är alla katter hesa eller är min Alice ovanligt hes?
Det är bara om det är riktigt ELÄNDIGT som hennes röst klarnar till, typ i bilen eller så.
En fråga till. när jag skruvar i bottenplattan går inte skruven ända in så plattan är instabil. Jag har dragit åt den så hårt jag kan. Har du/Husse haft samma problem=
Vår familj har haft katter under 30 års tid. Varje katt har varit en familjemedlem och djupt sörjd när den har dött. Oftast har vi haft två katter så det alltid varit ngn kvar. När näst sista katten chockartat fick tas bort hastigt när denne var 16 år så skulle vi inte ha någon mer katt. Men så dök det upp kattungar hos den kattens första ägare och där satt en katt som var ngt extra och som var meningen att bli vår familjemedlem. Det var Millie och som de flesta vet så blev det mitt livs största tragedi. Nästan ett års kamp i hopp och förtvivlan och hiskeliga summor slutade med att vi var tvungen att ge upp. Inget annat alternativ fanns.
Hon har varit borta i ca 10 månader och jag sörjer henne som en människa. Vissa dagar tror jag att jag ska dö av sorg.
Livet utan djur är väldigt tomt. Men jag vet om jag någonsin kan ta ansvar för ett djur (eller två) igen.
Hur har det funkat för er? Har ett nytt djur varit otänkbart eller har det varit till hjälp?
Vår familj har haft katter under 30 års tid. Varje katt har varit en familjemedlem och djupt sörjd när den har dött. Oftast har vi haft två katter så det alltid varit ngn kvar. När näst sista katten chockartat fick tas bort hastigt när denne var 16 år så skulle vi inte ha någon mer katt. Men så dök det upp kattungar hos den kattens första ägare och där satt en katt som var ngt extra och som var meningen att bli vår familjemedlem. Det var Millie och som de flesta vet så blev det mitt livs största tragedi. Nästan ett års kamp i hopp och förtvivlan och hiskeliga summor slutade med att vi var tvungen att ge upp. Inget annat alternativ fanns.
Hon har varit borta i ca 10 månader och jag sörjer henne som en människa. Vissa dagar tror jag att jag ska dö av sorg.
Livet utan djur är väldigt tomt. Men jag vet om jag någonsin kan ta ansvar för ett djur (eller två) igen.
Hur har det funkat för er? Har ett nytt djur varit otänkbart eller har det varit till hjälp?
Det är en enorm tröst att höra att du blir tårögd 20 år senare för ibland undrar jag om jag är galen.Ehum. På något sätt verkar det som om jag bara skaffar fler och fler djur när jag mister en av dem. Min första halvblodsvalack har varit död i mer än 20 år - och jag blir fortfarande tårögd av att prata om honom, vilken ynnest det var att få umgås med honom och vilken djävulsk smärta det var att mista honom utan förvarning. Samma är det med de andra hästar och katter som har gjort sina alldeles personliga avtryck och som har lämnat egen sorg och saknad, men också sina egna fina och ljusa minnen.
Men nu börjar jag mer tänka att fan, mitt eget liv kommer ju inte att vara tillräckligt långt för att jag ska hinna med alla fantastiska djurindivider av olika raser som jag skulle vilja dela min tid med och lära känna under många år.
Så trots oron för sjuka djur och den tunga sorgen av att förlora dem, så är det enda fullständigt otänkbara alternativet - också för mig - att vara utan de älskade djuren. (Även om jag nog får försöka bromsa det accelererande anskaffandet snart.)
Ledsen för din skull men för mig är det en tröst att andra har haft djur som var extra speciella och som sörjs under lång tid.Jag blir ledsen varje gång jag tänker på min Smokie som jag fick ta bort för fem år sen. Jag har tre nya katter som jag älskar högt, men Smokie har en speciell plats i mitt hjärta.
Oj, nu började jag gråta