Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SÄ gör vÄra med ibland. NÀsta dag lastar de i sig maten.Jag Àr hopplös. I gÄr morse sÄ la jag upp frukost till Megara. Hon nosade lite och tittade sedan upp och gick dÀrifrÄn. Jag = fÄr spader. Sedan gick hon tillbaka till fatet och Ät upp. Hmm.
Tillbaka frÄn vetten med laxermedel. Han lyckades dessutom klÀmma ut tvÄ stenhÄrda pluttar just innan vi gick sÄ vi hoppas att det ska rÀcka. Jag köpte dessutom hem vanlig burkmat, det brukar sÀtta fart pÄ magen!
Det Àr jobigt att oroa sig!Megara fÄr RC Gastrointestinal torrisar för att hÄlla ordning pÄ magen + laktolus och psylliumfrön. Vill ju egentligen att hon bara ska fÄ blötmat men det gör hennes mage lite mer stabil.
Kartongen dÄ? BÀsta av allt.Postnord har varit hÀr med paket, tacksamt att köpa nya grejor till herrarna
Visa bifogad fil 149033
SÄklart den va bÀst!Kartongen dÄ? BÀsta av allt.
Vi har fler men större men ville ha en mindre som grabbarna kan ga med sig nÀr jag Àr bortrest@LadySara Ser ut att vara ett liknande som vi har hÀr hemma - en av Lillans favoritplatser!
Man ska verkligen lita pÄ magkÀnslan. SÄ skönt att de ÀndÄ hittade NÄgot som förhoppningsvis Àr behandlingsbart.Jag har varit orolig för Juno de senaste par dagarna. Hon som alltid snackar och har svansen rÀtt upp i vÀdret har varit knÀpptyst och med lÄg svans. Vi Àr ju pÄ besök hos mamma, och sÄ rutinerna Àr ju lite ruckade. Jag har velat fram och tillbaka om jag borde ta henne till veterinÀren (vill inte vara en av de som Äker in i onödan och leder till högre priser) eller om hon "bara" har varit lite nedstÀmd. Hon har ÀndÄ haft aptit, och vid ett par tillfÀllen har svansen Äkt upp i luften, sÄ dÄ boooorde det vara okej, tÀnkte jag.
Imorse nÀr jag igen kÀnde pÄ svansen sÄ reagerade Juno. Faaaaan. Ringde veterinÀr som tog emot oss trots att de egentligen inte hade tid. Hon klÀmde och kÀnde pÄ svansen, och Juno verkade knappt ha kÀnsel i svansen, förrÀn ett par centimeter frÄn svansroten. Röntgade svansen - tack och lov ingen fraktur! Under 10-15 minuter var jag sÀker pÄ att hon skulle bli Juno Svanslös.
Nu Àr svansen rakad en bit pÄ undersidan. Ett ordentligt blÄmÀrke och en svullnad. Jag har absolut ingen aning om vad som har hÀnt. Inga bitmÀrken eller sÄ i övrigt, sÄ teorin Àr att hon har fÄtt ett hÄrt slag - men HUR?
TvÄ veckors metacam ordinerat för att ta bort smÀrta och dÀmpa inflammationen. Hoppas att det ska rÀcka för att fÄ tillbaka min pratglada, ljuvliga lilla tjej med svansen upp i vÀdret.
Lilla JunoJag har varit orolig för Juno de senaste par dagarna. Hon som alltid snackar och har svansen rÀtt upp i vÀdret har varit knÀpptyst och med lÄg svans. Vi Àr ju pÄ besök hos mamma, och sÄ rutinerna Àr ju lite ruckade. Jag har velat fram och tillbaka om jag borde ta henne till veterinÀren (vill inte vara en av de som Äker in i onödan och leder till högre priser) eller om hon "bara" har varit lite nedstÀmd. Hon har ÀndÄ haft aptit, och vid ett par tillfÀllen har svansen Äkt upp i luften, sÄ dÄ boooorde det vara okej, tÀnkte jag.
Imorse nÀr jag igen kÀnde pÄ svansen sÄ reagerade Juno. Faaaaan. Ringde veterinÀr som tog emot oss trots att de egentligen inte hade tid. Hon klÀmde och kÀnde pÄ svansen, och Juno verkade knappt ha kÀnsel i svansen, förrÀn ett par centimeter frÄn svansroten. Röntgade svansen - tack och lov ingen fraktur! Under 10-15 minuter var jag sÀker pÄ att hon skulle bli Juno Svanslös.
Nu Àr svansen rakad en bit pÄ undersidan. Ett ordentligt blÄmÀrke och en svullnad. Jag har absolut ingen aning om vad som har hÀnt. Inga bitmÀrken eller sÄ i övrigt, sÄ teorin Àr att hon har fÄtt ett hÄrt slag - men HUR?
TvÄ veckors metacam ordinerat för att ta bort smÀrta och dÀmpa inflammationen. Hoppas att det ska rÀcka för att fÄ tillbaka min pratglada, ljuvliga lilla tjej med svansen upp i vÀdret.