• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 5 777
F

Fjunet

På vissa påsar med kattsand står det t.ex 5 liter, medans på vissa står det 5 kg. Vad ska man köpa för att få så mycket som möjligt för pengarna?

Sv: Kattsand

Jag personligen anser Eldorado vara värdelöst eftersom det är så odrygt. Klumparna faller lätt samman och man får ströa mycket pga lukten. Jag kör med Pestell easy Clean...räcker i evighet och klumparna blir superhårda klumpar som är urlätt att plocka bort...man behöver knappt ströa heller.

Pussi kompakt tycker jag är bra, drygt, klumbildande och tar bort lukten. Jag tror att det finns i 5 kg- och 10 kg-förpackningar. 10 kg kostar ca 80 kr. Verkar vara lite dyrare än de ovan men jag tycker den funkar kanon!

Jag använder Felius Ultra och har gjort i 5 år nu. Supernöjd. Men den är tyvärr lite svår att få tag på. Skulle jag köpa på livsmedelsaffär skulle jag köpa Pussi, den är klart bäst anser jag.

Jag köpte den efter att du skrivit om den på Buke, den är jättebra. Lika bra som EverClean men billigare.

Felius? Jag är så himla glad över att dom börjat sälja den på Djurens Center. Nu slipper jag åka in till stan för att handla kattsand :banana: :bow:

Jag föredrar också felius eller technicat. Billigare sorter luktar fort, och är odryga och dammiga. Everclean är dyr men inte såpass bra att det motverar priset. Pussi är billigt och lätt att få tag på men dammar lite för mycket för min nyskatt.

Nu har vi bränslepellets och en egen variant av PeeWeelådan, jättebilligt, luktfritt och dammfritt :)

MissFideli skrev:
Jag använder Felius Ultra och har gjort i 5 år nu. Supernöjd. Men den är tyvärr lite svår att få tag på. Skulle jag köpa på livsmedelsaffär skulle jag köpa Pussi, den är klart bäst anser jag.
Jag har faktiskt gått över till Felius, pga priset på Pussi. Hade den i 5 år, men nu bytte jag och kommer fortsätta med Felius. 89 kr för tio kg på djuraffären jag bor vid. :) Båda räcker ca 2 månader för min enda kisse. Drygt som attan! :)

Prosit skrev:
Jag har faktiskt gått över till Felius, pga priset på Pussi.
Nu kostar iofs Pussi ca 80 kr för 10 kg här, så priset är ju ingen stor skillnad. ;) Men jag skulle gärna prova Felius också, gäller bara att hitta det någonstans.

/Erica

Den är tyvärr lite svår att få tag på. Efter mycket tjat från flera kunder så började dom sälja den även på "min" affär och nu finns den på 3 affärer i Örebro.

Jag körde med Felius ett tag, men har nu Pussi. Tycker de är likvärdiga i fråga om kvalitet, och eftersom Pussi är både något billigare samt lättare att få tag på så blev det så.

Cheeserica skrev:
Nu kostar iofs Pussi ca 80 kr för 10 kg här, så priset är ju ingen stor skillnad. ;) Men jag skulle gärna prova Felius också, gäller bara att hitta det någonstans.

/Erica
Shit!!! Här säljs Pussi bara på livsmedelsbutiker inte på djuraffärer. Den kostar 70 kr för 5 kg, 130 för 10 kg........
Feliusen kostar mig 89 kr för 10 kr...... inget svårt val då, annars hade jag hållt mig kvar vid Pussi.

Liknande trådar

Övr. Katt Katten finns inte längre. Kvar finns tre generösa lådor med kattsand, plus en halv förpackning. Använt Ever Clean. Jag har städat ur...
Svar
6
· Visningar
717
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
918
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
401
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka