• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 5 776
Sv: Kattsand

Prosit skrev:
Shit!!! Här säljs Pussi bara på livsmedelsbutiker inte på djuraffärer. Den kostar 70 kr för 5 kg, 130 för 10 kg........
Feliusen kostar mig 89 kr för 10 kr...... inget svårt val då, annars hade jag hållt mig kvar vid Pussi.

Oj, vad dyrt! Jag köper pussi på Ica, och där kostar 10 kg 79:- och 5 kg 49:-.
Konstigt att det är sån jättestor prisskillnad!?

Jag använder också den kattsanden, det är den enda som funkar på mina katters urin, har man bara ett bra djup på sanden blir det fina klumpar av kisset!!! Jättebra mot min hankatts kissdoft, får beröm att det inte märks nästan att man har katt :)
Så det är en BRA och billig kattsand Eldorado, och där jag handlar har nog fler upptäckt detta för den är ofta slut nuförtiden!!!

Nu har jag också gått över till Felius :). Eller rättare sagt: jag prövar den i alla fall.

Den är ju väldigt lik Everclean, fast kostar bara 92 kr/10 kg, enormt prisvärt. Tar den bort lukt lika effektivt som Everclean FG så blir det Felius i fortsättningen.

Everclean har för övrigt sänkt sitt rekommenderade utpris från 179 till 159, enligt personalen i butiken där jag handlade.

Jag har testat Klumpe nu och den var VÄLDIGT bra och dryg. Köpte 20 kg för 63:-.

Jag använder som en del andra felius och lovordar den högt! Otroligt dryg och bra i pris!

/snurpe

Jag har 2 katter och köper den här dyrare kattsanden som är som kristaller. Det luktar inget och man behöver bara byta 1 ggr/mån (om man köper den stora förpackningen) den kostade 89 kr sist jag handlade och den mindre kostade 69kr. Så jag tycker den är mycket prisvärd.

Sassy skrev:
Jag föredrar också felius eller technicat. Billigare sorter luktar fort, och är odryga och dammiga. Everclean är dyr men inte såpass bra att det motverar priset. Pussi är billigt och lätt att få tag på men dammar lite för mycket för min nyskatt.

Nu har vi bränslepellets och en egen variant av PeeWeelådan, jättebilligt, luktfritt och dammfritt :)
Jaaa, använder oxå bränslepellets.Superbra och riktigt mycket får man för pengarna ju.

Liknande trådar

Övr. Katt Katten finns inte längre. Kvar finns tre generösa lådor med kattsand, plus en halv förpackning. Använt Ever Clean. Jag har städat ur...
Svar
6
· Visningar
717
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
910
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
401
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 063
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023