Kattpromenad

Houdinie

Trådstartare
Min mor och jag gick en runda på ca 45 min i skogen i lördags, och fick genast sällskap av mina båda katter som var ute. Glatt jamande kom de ikapp oss i full galopp längs skogsvägen och sedan följde de med under livligt "språkande". När de kom ur sikte ropade jag "kom-kom" och då kom två svansar dansande genom blåbärsriset.

Hela vägen följde de med, och på söndagen blev de alldeles till sig när jag gick till komposten som ligger vid skogsvägen. "Ska vi ut och gå igen, matte?" verkade de tänka, och såg så förväntansfulla ut att soppåsarna fick ligga kvar på gräsmattan medan vi tog en kortare tur genom naturen.

Hur klarade jag mig någonsin utan katter!? :love:

Följer era pälsklingar med på promenader eller drar de kanske med sig er ut, istället!?

Min hankatt följer med ibland, honan är alldeles för upptagen för sådant trams :angel: Men jag försöker lära honom att han inte får följa med när jag går åt ett håll, dvs det håller jag går till jobbet, eller det håller som alla besökare går/kommer från. Då skäller jag och fräser på honom så han förstår att han inte ska med. Det skulle vara hemskt om han försökte följa efter när man ska till jobbet en stressig morgon :crazy: Det är ju bilar åt det hållet.

Däremot får han gärna följa med när jag går åt andra hållet, mot skogen. Och det gör han ibland. Han tassar efter i den mån han har lust. Ibland lockar jag på honom, och då följer han gladeligen med. Om jag inte lockar så följer han med en bit, sedan försvinner han in på någon tomt. Det är klart roligare att gå promenad med kattsällskap :love:

jo då mina kissar följer mig troget, men mest en utav dom . Hon sitter och passar på os nästan jämt. Vi går ju ut och går med vår svartvita hund flera gånger om dagen och då kommer våra svartvita katter efter.. Ganska rolig syn tror jag. Men de är ju för söta! ser dem oss inte jaaaamar de och så jamar man tillbaka och så kommer de som skjutna ur en kanon..

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 441
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 377
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Efter en flytt bor jag numera i lägenhet i utkanten av en stad, i närheten till landet och grönområden. Har eget stall 10 minuter med...
Svar
16
· Visningar
3 022
Senast: EmmaW
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 651
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka