Kattplågare.

Mia_R

Trådstartare
Vad :devil: är det för fel i huvudet på folk?

Två grabbar slänger in en katt i tvättmaskin och drar sedan på ett tvättprogram på 60 grader, när de ertappas springer de från platsen och kattstackaren är i så dåligt skick att den avlivas på plats av veterinär. :cry:

Nu är det en annan djurplågare i farten, en katt med uppskuren mage och post-it lapp med en glad gubbe ligger på den! :eek: En annan död katt hittades i området upphängd i ett träd. :cry:

Vad är det för fel på folk??? :mad:
 
Sv: Kattplågare.

Svårt att svara på vad som är fel; Uppfostran, psykisk störning, ondska..

Men otäckt är det :( Jag skulle inte våga ha katt ute om jag bodde bland folk.
 
Sv: Kattplågare.

Jag blir så himla ledsen av att läsa sådant här. Jag hoppas verkligen att polisens "ovilja" att göra något beror på att dom i själva verket vill att GM ska slappna av och bli mer oförsiktig för att lättare kunna gripas. Och att straffet som följer blir hårt. Visst var det en person som fick fängelse efter ett antal kattmord för ett par år sedan?

Vad gäller ungdomarna som stoppade katten i tvättmaskinen fick den ena ungdomstjänst (för medhjälp till djurplågeri) och den andre friades för att han inte var straffmyndig. Hur kan man frias efter en sådan sak?! Man är ju uppenbart inte frisk i huvudet och jag hoppas verkligen att soc och BUP blandas in för något är ju helt åt helvete med båda pojkarna.
 
Sv: Kattplågare.

Därför kommer jag aldrig släppa min katt på fri tass i bebott område (och pga trafiken såklart), det finns så mycket sjuka människor. Både barn och vuxna. Så vidrigt att det inte finns ord.
 
Sv: Kattplågare.

Jag tror det hade brustit för mig om jag hade kommit på grabbarna och kattplågaren i Gbg hoppas jag kommer ivägen för en tung lastbil. :devil:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: Habina
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 921
D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 729
Senast: Tispe
·
A
Övr. Katt När Smulan var ett foster hade hennes mamma en obehandlad infektion. Detta gjorde Smulan blind på ena ögat men viss syn på det andra(hon...
Svar
12
· Visningar
1 138
Senast: alfur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp