Det ska inte behöva vaccineras med RC årligen. Rekommendationerna i FASS har ändrats. Vart tredje år med RCP är tillräckligt för både pesten och snuvan.

Hon fick RCP för tre år sedan ser jag i hennes pass. Jag vaccinerar henne årligen eftersom det är vad hennes vet säger är vad man ska göra. Var tredje år för pest, varje år för snuva.

Vet att en kull kattungar på ridskolan dog (avlivades då de var så dåliga) p g a kattpest i mitten av 90- talet.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
454
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
433
Senast: Lejd
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
451
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka