Kattovit Renal / Njurfoder

_Maria_

Trådstartare
Hej!

När vi var med ena katten hos vet sist och skulle kolla tänderna så upptäcktes det att hon hade lite höga njurvärden. Det låg strax över det normala värdet. Vi blev rekommendera Royl Canins Renal och har kört på det. Hittade ett billigare alternativ som heter Kattovit Renal. Är det någon som testat det? Det ligger under veterinärfoder på återförsäljarens sida så det borde väl vara ok rent innehållsmässigt..?

Det är som jag begriper det ett dietfoder och inte ett veterinärfodet. På tex zooplus ligger det även skilt från vetfodren.

Jag personligen med njursviktskatt skulle inte chansa på det.

Beroende på hur höga värdena är så är det inte säkert att det behövs specialkost. Sedan behöver inte förhöjda värden vid ett tillfälle säga så mycket heller. Man behöver ta flera prover vid olika tillfällen för att fastställa om det handlar om något kroniskt eller tillfälligt. Om katten verkligen behöver ett njurfoder är Kattovit antagligen inte ett bra alternativ då det med över 40% protein inte kan räknas som proteinreducerat.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 717
Senast: mackan
·
I
Katthälsa Hej! jag har en liten 19-årig kisse som fick njursvikt i höstas. Har sen dess krånglat med alla de sorters njurfoder som jag känner...
Svar
2
· Visningar
8 789
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Vet inte hur många gånger jag varit hos veterinären med min "gammelman" de senaste två åren,knölar på kroppen har vi varit in för 2-3...
Svar
14
· Visningar
4 570
Senast: Fibusen
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Blod i urinen
  • Vad ska vi göra med skräck-toaletten?

Hund, Katt, Andra Djur

• Freestyle och htm