Sv: kattmat?

men eftersom jag redan har testat det så vet jag ju att det inte funkar, varför ska jag testa det igen?!

kl

ang tänderna så känner jag att min hund får sämre andedräkt, och jag skrev oxå att det kan vara ett specifikt problem med min hund, men jag vill gärna kunna umgås med henne (ja den blir sååå illa verkligen) tandsten har hon mkt lite, fixar det då och då, oftast samtidigt som jag tömmer analsäckarna på henne, ca 1 gång/månad

Gabbi: men då är det ju inte fryst, då är den ju tinad :idea:

till övriga och framförallt Blueeyes, ta inte illa upp, men jag är lite allergisk mot folk som jobbar i djuraffär, alla djuraffärer tex säljer hamster hjul, trots att det är djurplågeri! Alla säljer även vääldigt små burar, sittpinnar till fåglar som de många gånger får sår av, genomskinliga bollar som man har hamstern instängd i när den i panik desperat försöker ta sig ut, och då i sina försök snurrar runt över hela golvet samtidigt som ungarna tycker det är hiskligt kul och skrattar... ja jag tror inte jag behöver fortsätta! Jag iaf tycker det är hemskt, att personer som ska kunna nåt om djur faktiskt har mage att sälja sånna saker! Jag tror du förstår min poäng, och jag gillar det INTE.

nu vet jag ju inte om du är en av dessa, det är ju fullt möjligt att du inte är det, men hittils har jag inte träffat på en djuraffär som inte gör det. (jobbar du i en som inte gör det får du gärna hänvisa vart så jag kan hälsa på :idea: )

åter igen, jag säger inte att du gör det, jag säger bara att många gör det.

Du vet, det är inte de anställda i en affär som bestämmer dess utbud. Det är ofta en inköpare och om det är en kedja måste de gå på samma linja som de andra affärerna = köpa in likadana produkter. Djurmagasinet, t ex. Sålänge butikschefen inte ger sina anställda jäkla stor inflytande så kan inte en vanlig anställd ändra på det faktum att affären säljer hamsterdjul och dyl. De har helt enkelt inte mycket att säga till om. Komma med förslag kanske, men inte ändra utbudet i så stor omsträckning att det passar allas åsikter. Så du kan sluta vara allergisk mot dess personal som ofta är väldigt kunnig och rikta aggen mot inköparen istället eller den som tillverkar hamsterhjul. :idea:

Jag tar inte illa upp.
Djur säljer vi inte, dock hamsterhjul och kan väl inte säga att vi har världens rull på det. Inga genomskinliga bollar och har aldrig hört om fåglar som fått sår (har kanske hänt innan jag började?).
Säljer heller inte burar förutom de som våran kedja skickar på kampanjer som vi helst skulle vilja kasta ut genom affären.

Men vad har smådjuren med kunskapen om hundar att göra?
Jag tipsade om ett foder - kolla på något liknande sa jag ju!

Dessutom om inte en person som går kurser och dagligen hjälper folk med liknande problem kan hjälpa till, hur kan du då lita på vad folk på ett forum säger? Gå till djuraffären i din stad och få hjälp så får du bra och personlig service av en riktig människa.

Aja orkar inte bry mig.

Du är välkommen - Kungs Zoo/Arken Kungsholmen. Ligger på Inedalsgatan 5 i Stockholm. Min kollega kan säkert hjälpa till med dina matproblem.

Senast ändrad:

De som fåglarna får sår av är helt enkelt vanliga platspinnar, lika stora hela vägen, en fågel behöver olika storlekar! de är ju anpassade efter grenar och där är den ena aldrig den andra lik, så problemet uppstår när den ena är exakt likadan som den andra.

och nej jag vet att det inte är de anställda som bestämmer sortementet, men de kan i allra högsta grad påverka vad som säljs!

hundfoder har jag ju provat x antal, säkerligen uppemot 15-20 st, den hon tycker om just nu är frolic, men den kommer hon inte få i längden då jag har personliga dåliga erfarenheter, så de får hon bara 1 gång i veckan så jag vet att hon äter nåt iaf ;)

men jag tar nog och provar kattmat och ser vad hon säger, kan nån tipsa om nåt extra smakligt? :laugh:

RC's kattmat brukar i varje fall lukta en massa i jämförelse med andra sorter. Men dom kanske har buljong på maten? Tror dock att det ska smaka lite extra gott.

Shit! Jag blir rädd av ditt inlägg!
Du har provat 15 - 20 olika sorter :eek:
Frolic är ju som en och annan Mc donalds för hunden.
Tur att hon inte får så ofta ändå.

Vad har du där hemma? En hund eller inte?

Mår dåligt av att läsa den här tråden så jag slutar nu och hoppas att allt går bra för dig och din hund ändå.

Senast ändrad:

vad är poängen med ditt inlägg? fattar inget av det.

Nej jag vet att frolic inte är nåt bra foder, därav får hon det vääääääldigt sällan, ca var 14 e dag eller nåt sånt, i övrigt har jg just nu 3 olika sorters foder som jag blandrar emallan

Jag garanterar att det är en hund jag har, vad skulle det annars vara :confused:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
785
Senast: MML
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 210
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 766
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka