Kattmamman flyttar ungarna hela tiden?? Vad gör man???

Argona

Trådstartare
Våran grannes katthona får ungar hos oss varje vår, det är stallkatter och hon trivs bättre här, ungarna bor på våran förstukvist under, men nu är det ett problem!!!
Våra Danska sommargäster som bor grannar med oss (200 meter bort genom skogen) är här denna veckan och då bär mamma katt iväg sina 6 veckor gamla ungar till deras hus, under altanen!!! Det är fem ungar. Vi har hämtat tillbaka dom ett par gånger men i natt har hon gått iväg med alla 5 igen!!!:crazy:
Ska vi låta dom vara där den här veckan och hämta dom sen eller ska vi hämta hit dom direkt??? Nästa vecka är det nya gäster där som vi inte alls känner.:confused:

Sv: Kattmamman flyttar ungarna hela tiden?? Vad gör man???

Enda sättet att hindra en "flyttande mamma" från att flytta på sina ungar är att stänga in henne. Jag hade en hona som var likadan, hon ville gärna gömma kattungarna i bäddsoffan :crazy: så jag fick stänga in henne i ett rum tills hon hade lugnat ner sig med flyttandet. Svårt att stänga in en utekatt dock.

Ja, det är det som är problemet!! Våran farstukvist är liten, 1,5x1,5 men det är en dörr så jag kan stänga in kattungarna men inte mamman, hon trivs inte då! Bökigt att släppa in o ut när hon ska dia ungarna!!
Jag går dit o hämtar hem ungarna igen!!!

Ja dessa katter :D , ja tycker ju oxå du ska stänga in dom men går inte de så vet ja inte riktigt va du ska göra :( du kan inte ha dom innomhus då??

Det finns tyvärr bara två val, antingen stänga in henne och bebisarna eller låta henne ha dom där hon tycker det är mest lämpligt. Du kan ju iofs hålla på och flytta tillbaka dom hela tiden, men då kanske hon inte får nogon ro då heller.

Våra damer flyttade sina kullar tillsammans de med. De hade ett favioritställe under köksbänken och till slut fick vi proppa igen alla ev ingångar ordentligt för speciellt den ena mamman var en fena på att ta sig in oavsätt vad. Idag är ungarna 12 och 9 (de yngsta var ca 3-4 när vi flyttade ut dem) veckor gamla och både de och mamman försöker fortfarande ibland att ta sig in just där.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Som rubriken säger så har vår kattmamma som för ca 3 veckor sedan gött en kull på 3 små söta, under natten flyttat ut alla ungar...
Svar
13
· Visningar
2 927
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 494
Senast: Breaktown
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 168
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Min mamma bor i hus på landet och har två katter. Hennes granne har en katt. Alla tre katterna är/har varit kompisar och stryker...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama