Våra katter har sin kattlåda, mat och vatten inne i tvättstugan och trivs utmärkt med det. Men jag skulle vilja ha dörren stängd. Dels för att dämpa ljuden från tvättmaskin och torktumlare i resten av huset, men också för att det inte är så roligt att ha tvättstugan vidöppen när man har gäster (man ser den direkt när man kliver in i huset... Visst, det går att öppna med en lagom stor springa och sätta bromskloss men det hjälper ju inte helt för någon av anledningarna till att jag vill kunna stänga dörren. Och jag är övertygad om att det skulle bli en fantastiskt rolig lek att pilla loss den där klossen...
Så nu ska det bli kattlucka. Luckan behöver ju varken vara låsbar eller isolera mot vädret på andra sidan dörren. Men jag vill ju gärna att den ska vara snygg och minimalistisk. Men alla luckor jag hittar är rätt stora eländen och vissa går knappt ens att sätta i en innerdörr som ju är tunnare än vanliga ytterdörrar. Och FULA. Tips på luckor?
En annan fråga är: Kan jag sätta luckan med underkanten 15 cm upp från golvet? Vi har spegeldörrar, så det blir lite knepigt om vi måste sätta den längre ned. Vi har inte så stora katter, uppskattningsvis är de 25 cm över manken (de är inte inne nu så att jag kan mäta).
Så nu ska det bli kattlucka. Luckan behöver ju varken vara låsbar eller isolera mot vädret på andra sidan dörren. Men jag vill ju gärna att den ska vara snygg och minimalistisk. Men alla luckor jag hittar är rätt stora eländen och vissa går knappt ens att sätta i en innerdörr som ju är tunnare än vanliga ytterdörrar. Och FULA. Tips på luckor?
En annan fråga är: Kan jag sätta luckan med underkanten 15 cm upp från golvet? Vi har spegeldörrar, så det blir lite knepigt om vi måste sätta den längre ned. Vi har inte så stora katter, uppskattningsvis är de 25 cm över manken (de är inte inne nu så att jag kan mäta).