Kattleksaker!

eldione

Trådstartare
Vill gärna ha tips på tåliga lätta leksaker man kan göra till kattungarna. Några som man inte behöver vara med själv å leka med. Mina kattungar fick varsin liten mus i julklapp, den ena puttade bara lite på sin, det var mamman som lekte mest med den men hon tröttnade även hon. Den andra musen ligger flådd i X antal bitar i papperskorgen nu :D Den levde i kanske 20 minuter efter att vilden fått den... Sen spanade han in den andra musen som jag fick lägga i tryggt förvar så han inte dödade den med :p

Väldigt olika personlighet på mina katter, vilden och mamman är mina egna :love:
Men jag har ingen större lust att köpa nya sånna när dom bara går sönder, så finns det något hemkokat alternativ?
Tills vidare nöjer dom sig väl med julgranspyntet, men sen...
Kan tilläggas att ungarna är exakt 8 månader idag :banana:

Sv: Kattleksaker!

Foliebollar.

Och en skokartong där man tejpar fast locket och sen skär några hål i här och var, hål ungefär stora som botten på en cocacolaburk. Sen lägger man en mus eller nåt i lådan så får katten pyssla en stund får att få ut den.

En vanlig papperskasse från affären (med avklippta handtag) kan vara hur kul som helst.

Och bygga koja - alltså slänga en filt över klösmöbeln eller nåt liknande - så kan de busa omkring tills filten rasat ner.

Jag har sytt en tunnel av ett gammalt slitet täcke. Oerhört populärt, speciellt om man har mer än en katt. Tunneln är ca 1 meter lång. Jag vek dubbelt om en remsa tjockt skumgummi i varje ände så öppningarna hålls ut som en ring. Då blev det lätt för kissarna att kravla sig in i tunneln.

En stor kartong med små och större hål runtomkring. Jag hade en kraftig TV-kartong där jag la i frigolitbitarna så det blev lite gömställe inne i den också. Toppen tycker katten.
En oavsiktligt rolig sak är granen. Som tur är så har jag en plastgran, runt runt upp och ner, toppen är något böjd :smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 265
Senast: escodobe
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän... 2
Svar
21
· Visningar
6 136
Senast: Ponnyfoton
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 438
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 786
Senast: Lampan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025