Vilken djuraffär? Jag vill kunna köpa hem det själv istället för att få det hemkört.Jag köper i djuraffären. Har också beställt hem från nätet. Har aldrig sett den i livsmedelsaffär.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken djuraffär? Jag vill kunna köpa hem det själv istället för att få det hemkört.Jag köper i djuraffären. Har också beställt hem från nätet. Har aldrig sett den i livsmedelsaffär.
Arken Zoo.Vilken djuraffär? Jag vill kunna köpa hem det själv istället för att få det hemkört.
Bra, är kund där och ska in och köpa foder i morgon, ska komma ihåg att fråga om de har.Arken Zoo.
Det heter egentligen Cats Best ÖkoPlus. (När jag nyss provade att söka efter det på AZ, så hittade jag inte på ÖkoPlus.)Bra, är kund där och ska in och köpa foder i morgon, ska komma ihåg att fråga om de har.
Är tacksam för svaren!Sätter du två lådor med olika sand tror jag absolut att hon förstår att hon får gå på båda, men hon väljer troligen den hon föredrar att trampa i. För egen del hade jag det problemet när jag gjorde som ovan, så jag bytte bara rakt av istället. Och det gick fint, katterna accepterade det och verkar numera föredra ströet framför sand.
Ja, det lossnar lättare bitar, speciellt om du tar innan klumparna hunnit stelna. Men jag ser inte det som ett problem, småströet är enkelt att plocka upp, till skillnad från de små sandbitar som bara faller igenom grepen...
Ett annat problem jag hade när jag körde med sand var att om den blöta sanden lätt fastnade i lådans kanter, och när den stelnade satte den sig berghårt. Jag var tvungen att hacka loss det, och då försvann ändå inte allt. Och att tvätta lådan ren var ännu jobbigare Det var lera överallt, kvar i lådan för att det inte lossnade, på diskborsten, osv. Svår att få bort helt enkelt. ÖkoPlus fastnar inte på det sättet, det går lätt att hacka bort från lådans kanter, och vid tvätt kan man bara spruta vatten med hård stråle någon minut och voilá!
Ja, jag tömde och tvättade av lådan innan jag fyllde på med det nya ströet. Det går säkert bra att vänja in successivt också genom att fylla på med det nya varteftersom. Jag har dock aldrig testat att blanda både sand och strö tidigare, så vet ej hur det blir, men det funkar säkert.Är tacksam för svaren!
Du säger att du bytte rakt av istället, du menar väl då att du tömde lådan på gamla sanden och fyllde på med nya? Förra gången så fyllde jag på efter hand med den nya sanden istället så hon fick vänja sig. Går det också tror du?
Att de är lättare att plocka upp sandsmåklumparna är ju bra och att de inte fastnar i lådans sidor!
Hm, börjar bli övertygad nu märker jag Kanske får bli den sanden nästa gång jag köper nytt!
Det ser ju ganska likt ut på bilder, strö och sand menar jag. Fast kanske inteJa, jag tömde och tvättade av lådan innan jag fyllde på med det nya ströet. Det går säkert bra att vänja in successivt också genom att fylla på med det nya varteftersom. Jag har dock aldrig testat att blanda både sand och strö tidigare, så vet ej hur det blir, men det funkar säkert.
Du kan ju alltid testa och se vad du och katten tycker om det.
Jag upplever att det luktar mindre än det gjort med något annat strö jag använd, även bentonitbaserade inklusive Everclean. Det luktar nämligen ingenting alls(möjligtvis några sekunder när katten precis använt lådan).
Det där är ju konstigt. Jag använder nu CompactCare från Grizzly, men har använt EverClean länge. Luktade aldrig här. Inget alls.
Återkom gärna och berätta vad du tyckte! Samma med dig, @Mia_R, om Eco Life. Bra att ha flera sorter att välja mellan om ÖkoPlus skulle vara slut någon gång.Testar ju porta pine vid nästa sandbyte, och hoppas att det ska vara lika bra som Öko.
Jag vet ju inte hur Öko Plus ser ut, men det här är ett granulat/sandliknande vad jag kunde se i butiken.Återkom gärna och berätta vad du tyckte! Samma med dig, @Mia_R, om Eco Life. Bra att ha flera sorter att välja mellan om ÖkoPlus skulle vara slut någon gång.
Förresten, till er båda: Är det sand eller mer grova korn (typ Öko) i de ni testar nu?
Vill helst ha lite grövre (ej sand), eftersom sanden sprider sig överallt. Svårstädat.Jag vet ju inte hur Öko Plus ser ut, men det här är ett granulat/sandliknande vad jag kunde se i butiken.