Kattlåda med huva - mått

aiquen

Trådstartare
Vad har ni för mått på era kattlådor med huva? Vilka mått rekommenderas? "Måste" man ta bort luckan vid ingångshålet?

Sv: Kattlåda med huva - mått

Vad exakta måtten är vet jag inte men typ som en halv flyttlåda om det säger dig nått :)
Jag har kvar luckan på min, katterna säger ingenting alls om det, snarare så verkar Baby gilla det då hon kan gömma sig där inne när lådan är nytömd.

Mvh
Möller

Jag har inga exakta mått men jag skulle ju kunna mäta om du vill. Den är iaf ungefär lika lång som transportburen, men bredare och högre.
Jag har luckan kvar, tog bort den ett litet tag förra veckan då nya misse inte förstod hur man gjorde. Nu vet hon det och det fungerar ypperligt. Jag har filter också, och har just bytt dem. Så nu luktar det INGET alls! När filtrena blir gamla luktar det lite grann tycker jag, men mkt mindre än med öppen låda..

jag tog bort luckan på min katts låda... han fattade inte att man kunde gå in i lådan, även fast jag försökte lära honom...
men det funkar fint utan luckan också.

Jag har två lådor till mina två katter, en med huva och en utan. Från början hade jag bara den med huva men även om jag var noga med att tömma verkade de väldigt nöjda när de fick två lådor. Den med huvan hade de först och det var aldrig några problem med luckan.

Det intressanta är att de båda använder den öppna lådan för att kissa i. I den andra ligger betydligt fler kluttar och inte särksilt mycket kiss. Kanske får de vara i fred i den täckta och får mer tid på sig där? :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
678
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
12
· Visningar
937
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kall lägenhet

Hund, Katt, Andra Djur