kattkompisar?

Sv: kattkompisar?

Ja, min lille Måns är kompis med Lina. :) Visserligen träffas de bara på helgerna och när jag har lov från skolan, men det fungerar jättebra. Precis i början ville Lina (som är fem år) dock inte veta av den lille skitungen till katt som plötsligt kommit in i hennes hem, så hon fräste och bar sig åt bara han tittade åt hennes håll. Men idag (ca tre månader senare) är de goda vänner. Fast Lina tycker fortfarande han kan vara EN ANING jobbig när han är och klänger på henne HELA TIDEN, men de är långt ifrån ovänner.

Lina själv kom förresten hit som kattunge, när vi hade en annan katt och det fungerade också jättebra, och de blev nära vänner.

Så jag antar att det gäller att låta katterna finna varandra själva. Alltså att man låter dem bo ihop o.s.v. men inte tvingar dem att vara med varandra. Och skulle de vara lite småsura i början är i alla fall min erfarenhet att det ger sig med tiden! Fast visst finns det väl enstaka individer som inte alls fungerar ihop med andra katter...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
202
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama