katthona och katthane

fia0

Trådstartare
Ni som har både hanar och honor hemma och vill ta kattungar på dem, hur gör ni för att de inte ska bli på smällen hela tiden?

Sv: katthona och katthane

Tänker igenom om man har tillräcklig kunskap för avel. Har man hem till dom, annars har man möjlighet att behålla dom som inte får hem? Tar du dom tester som kan behövas? Framförallt på huskatter eftersom dom inte är testade sen tidigare (oftast). Är det raskatt så är det ju annat.
Annars är det p-piller eller skilda rum som gäller.

Vilka tester är det då? Har haft många kattungar (20st) på landet (Mina föräldrar bor där) i sommar och alla har blivit sålda till ett relativt högt pris. Inte som raskatter förstås. Men de var mycket tama, vana vid barn, rumsrena , avmaskade och vaccinerade.

Tja, alla tester på sjukdomar som existerar på huskatter. PKD (njurfel), HCM (hjärtfel) och massa annat.
Eller också så besöker man alla katthemssidor som ligger ute på nätet och förhoppningsvis kommer man då fram till att det inte behövs fler katter nu. Med över 100.000 hemlösa katter så finns det ingen anledning att ta fram fler. Bättre att rekomendera folk dom som redan finns.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
687
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
813
Senast: Mojma
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
540
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama