Katthemmet!

verrdogan

Trådstartare
Jag undrar om de är fler än jag här som adopterat en/fler kissar från katthem?
tycker att fler borde göra de. finns så mycke mysiga katter som haft de svårt.

Sv: Katthemmet!

Har två stycken mycket trevliga kissar:love: från olika katthem och den första var helt ok dock visade det sig att dom hade en virussjukdom på hemmet så hon smittade ner samtliga mina då varande katter vilket gav stora vetrinär räkningar då dom blev allvarligt sjuka och hade svårt att dricka, jag fick ge vatten med en pimpett.
Den andra ja det är jag fortfarande reält arg för:mad:
Var och tittade på henne när hon var 6 veckor och blev hel kär jag skulle få hämta henne när hon blivit 12 veckor men eftersom det var dags för storhelg så fick jag som tur vad hämta henne redan vid 11 veckor, tyckte hon såg ut att vara väldigt rund om magen men dom sa att dom just fått mat.
Två dagar efter jag fick hem henne så börgade hon spy mask trots att hon ska ha varit avmaskat flera gånger.
Då det sprutade i båda ändar så tog jag henne till en vetrinär som konstaterade kraftigt angrepp av både spol och bandmask, reält undernärd och uttorkad han trodde inte hon skulle ha överlevt mer än två dagar till utan vård, hon vägde då 259g och det visade sig även att hon inte var vaxinerad vilket katthemet sa att hon var och även tog betalt för.
Idag är hon en extremt pigg och trevlig 4 årig kisse på 1,5kg som aldrig kommer att bli större på grund av sin tidigare upplevelser men hon är i alla fall vid liv:)

Så ta gärna en katt från ett katthem men kolla upp hemmet och gör en vetrinär undersökning snarast.

Mamma o pappa hämtade sin katt från ett djurhem för över 10 år sedan nu... o för nån månad sen hämtade jag min katt från samma hem, de sköter allt jätte bra och är mkt måna om katterna! Har bara positiva upplevelser från dem :)

Tycker också att fler borde stödja katthemmen genom att köpa katt därifrån! :)
Mammas ena katt kommer därifrån och så tar vi hand om katter från katthemmet om det är fullt tills de får nya hem.
Zilver: Vad tråkigt att de inte verkade sköta det helt bra. =/
Vårt katthem, www.katthemmet.nu är iaf väldigt seriösa och jag har bara bra erfarenheter från dem.

Jag har två små gillegrisar från katthemmet ja. känns bra att man hjälpt dom till rtt mycke bättre liv.

Nä, aldrig katthem. Jag brukar plocka upp dom ute i naturen :D

Lite skämt, men faktum är ju att 2 av mina 3 katter är hittekatter. Dock har de aldrig varit på katthem. Smulan levde ca 7 månader av sitt liv ute i det vilda tills några plockade in henne och satte ut en annons...och jag såg den. Lill-Mia sprang jag på under en rastningsrunda med hunden, plockade hem henne, satte ut annons, kollade märkning...ingenting. Så nu är det våran katt.

Zilver, vilket katthem var det? Så vidrigt!!

Själv har jag jobbat några år på katthem och angagerar mig mycket för hemlösa och behövande katter men skulle själv inte köpa en "räddningsakatt" igen i första taget, vår första katt var en sådan och hon hade otroligt mycket bagage... Hon attackerade andra människor som kom hem till oss med tänder och klor men hon älskade mig och sambon över allt annat och vi henne. Vi fick inte mycket besök de åren vi hade henne. Tyvärr rymde hon genom kattgården på något mystiskt vis och blev trafikdödad. :cry:

Brände mig lite på henne så nu har jag två skogisar helt för min egen skull och det måste jag säga är det bästa val jag gjort då jag har två underbar tillgivna och okomplicerade katter.

Men jag har sett otroligt många katthemskatter bli underbara familjemedlemmar så jag kommer säkerligen om några år överväga räddningskatt igen :)

Jag jobbade lite på katthemmet här när jag började arbetsträna, och i samma veva plockade jag hem en tjej som sällskap till min andra tjej. Fick samma problem som Zilver, med mask. Detta var pga att katterna avmaskats med Axilur, och den hade inte tagit all mask. (de har nu bytt till drontalen där)
Katten Nala var tyvärr för sjuk pga sina maskangrepp, de hade gjort permanenta skador i tarmarna, så vi var tvungna att avliva henne efter 6 månader. Hon hade konstant diarré och kräktes på slutet, och vi ansåg att det inte var ett värdigt liv. Veterinären sa att den enda chansen var att operera bort den sjuka tarmen, dock var det över 70% som var angripen, och den kvarvarande var inte tillräcklig för att hon skulle kunna leva normalt. Så hon fick somna. Hon var bara 1 år när vi tog hem henne o hade då varit hemlös i hela sitt liv.

Provade sen med en annan katt, Diezel, men han pinkade inne i protest mot att han inte fick gå ut...... så han fick åka tillbaka till katthemmet och bara säljas till någon som hade möjlighet att ha honom som utekatt. Det blev han bara några dagar senare och mår nu gott i ett hus på landet, där han kommer och går som han vill.

Nu är min tjej ensam igen, och hon skulle behöva en lekkompis, men vi avvaktar o ser vad som dyker upp. Kanske blir det katthemskatt, kanske inte. Det visar sig vem som fångar mitt hjärta.

Min älskade Isola tog jag från ett katthem, och nästa lördag har jag haft henne i ett år. :love:

Bild11.jpg

jag har en hitte katt...men henne hittade jag vig vägkanten knagandes på en pinne :(
Men nu har hon det bra :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 145
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama