Sv: Katthemmet!
Jag jobbade lite på katthemmet här när jag började arbetsträna, och i samma veva plockade jag hem en tjej som sällskap till min andra tjej. Fick samma problem som Zilver, med mask. Detta var pga att katterna avmaskats med Axilur, och den hade inte tagit all mask. (de har nu bytt till drontalen där)
Katten Nala var tyvärr för sjuk pga sina maskangrepp, de hade gjort permanenta skador i tarmarna, så vi var tvungna att avliva henne efter 6 månader. Hon hade konstant diarré och kräktes på slutet, och vi ansåg att det inte var ett värdigt liv. Veterinären sa att den enda chansen var att operera bort den sjuka tarmen, dock var det över 70% som var angripen, och den kvarvarande var inte tillräcklig för att hon skulle kunna leva normalt. Så hon fick somna. Hon var bara 1 år när vi tog hem henne o hade då varit hemlös i hela sitt liv.
Provade sen med en annan katt, Diezel, men han pinkade inne i protest mot att han inte fick gå ut...... så han fick åka tillbaka till katthemmet och bara säljas till någon som hade möjlighet att ha honom som utekatt. Det blev han bara några dagar senare och mår nu gott i ett hus på landet, där han kommer och går som han vill.
Nu är min tjej ensam igen, och hon skulle behöva en lekkompis, men vi avvaktar o ser vad som dyker upp. Kanske blir det katthemskatt, kanske inte. Det visar sig vem som fångar mitt hjärta.