Kattgräs = havre?

G

glimmie

Nu har jag sått havre i avsikt att ge katterna, men jag måste bara fråga innan-är det havre (foder-havre) som man sår kattgräs av? Alltså sådant man ger till hästarna.
Om inte, kan dom ändå äta detta gräset tro?
Blev jätte fundersam helt plötsligt :crazy:

Sv: Kattgräs = havre?

Jepp, det stämmer att "kattgräs" är havre, om du läser på
förpackningen till fröpåsen "kattgräs"(en av sorterna iaf) så står det
"havre" som innehåll.;)

Odlade själv havregräs(från en fodersäck) till katterna, det gick bra,tänk
bara på att klippa det lite då och då. :)

Tack. Läste detta jag med innan jag odlade (annars hade jag aldrig kommit på tanken-smarta jag) men jag är så himla nojjig när det gäller katterna. Blev bara jätte osäker, för på ett ställe står det att det är "inner-havre" dom odlar kattgräset av.
Men då ska jag ta in det till missarna, dom blir nog glada.

finns olika sorters havre också, men det spelar nog ingen roll för katterna.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 484
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka