aiquen

Trådstartare
Om ni vill ge era katter godis någon gång, vad ger ni då för något? Och då menar jag inte tonfisk eller grädde, utan GODIS. Som uppskattas av katterna och förstås inte är onyttigt (i den mening att det är direkt skadligt) på något sätt.

Förr gav jag alltid de godisarna (sk. kattkyssar) som var inslagna i glansiga, färgglada papper, men nu var det ett bra tag sedan jag såg dem. Någon här som vet vad som hände med dem? Mina katter var verkligen heltokiga i dem!

Men även tips på andra godissorter tas tacksamt emot!

/aiquen - som behöver någon slags muta inför den stundande koppelträningen :angel: ;)

Sv: Kattgodis

Jag kör stenhårt med Torrfoder som godis, fast inte samma sak som hon får i skålen. Det blir Bilanx och Royal Canin, som jag har i en speciell liten godisburk. Den är hon väl bekant med :angel: Så fort jag ruskar på burken kommer hon som ett skott. Vi tränar allt möjligt, men när jag ska lära henne nåt nytt så tinar jag lite räkor, oslagbart bäst, det och kokt torsk. Då lär hon sig konster på ett kick :D

VitaBe, nått torrfåder han inte får som mat eller små bitar av hundens levergodis går an ;)

Det enda jag ger mina som godis är Greenies. Yoga älskar dom, Abbie äter vissa smaker, har dock inte luskat ut vilka än.

Bjöd mina föräldrars katt på dom, hon blev alldeles tokig :D

10864_420.jpg

Hade nånslags kattgodis i lila ask, små runda och grönaktiga, kommer dock inte ihåg vad de heter. Annars beror det på vad vi har hemma, små matbitar. Och så funkar Bucacat tandpasta ungefär som godis också, de tycker den är såpass god.

*kl*
Mest blir det godbitar från "oss" typ en ostbit, skinkbit, lite korv osv.
En VitaBe kan slinka ner men favoriten heter Whiskas Temptations!:angel:

Just det, har W. Temptations hemma också, men det brukar jag bara ge via deras leksak, en råtta man lägger in godiset i, så det ramlar ur när de leker med den.

Just det, har W. Temptations hemma också, men det brukar jag bara ge via deras leksak, en råtta man lägger in godiset i, så det ramlar ur när de leker med den.

Tipex har en sån boll som det ramlar godisar ur, o den lägger jag lite torrisar i. Men man kan inte lägga för mycket i den, för hon är så jäkla duktig på att tömma den då :angel: och sen går hon och rullar den tomma bollen på parketten så man inte får sova på nätterna, i hopp om att man ska fylla på den. Så den ligger i en låda och tas fram lite då och då i stället.

Precis, har den inte heller framme hela tiden. Dessutom vill jag gärna hålla ett öga på när den är framme, så alla katterna får en chans att leka och få godiset utan bråk.

min katt får catman pillows/sticks, catnip pillows, whiskas temptations... jag provar med det mesta, för att se vad hon tycker bäst om. Inte helt är hon galen i catnip pillowsen ;)

Tack för alla svar! Jag ska försöka leta upp en ny favoritsort till mina små. :) Men jag tycker ändå det är tråkigt att kattkyssarna drogs in... För de var väl inte farliga, utan 'bara' utan innehållsförteckning s.a.s.?

Till förra katten gav jag godis ibland, något från Whiskas i en liten påse, kom inte riktigt ihåg vad det var för slags godis.
Numera får mina nuvarande katter inget sådant.

Tack för alla svar! Jag ska försöka leta upp en ny favoritsort till mina små. :) Men jag tycker ändå det är tråkigt att kattkyssarna drogs in... För de var väl inte farliga, utan 'bara' utan innehållsförteckning s.a.s.?

Fast här på Djurmagazinet i Västerås har de kattkyssarna kvar :confused:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama