kattfarlig väg

nyckelpiga

Trådstartare
va tycker ni??ska man ha utekatter om man bor nära (ca 20 m ifrån)en hårt trafikerad väg,mycket mycket trafik o långtradare??käner en som har 6 utekatter o bor så här.2 har redan blitt ihjälkörda:( o hon vill inte ha dom som innekatter
Så vad tycker ni om det???

Sv: kattfarlig väg

Givetvis inte. Har man katterna utomhus får man se till att miljön lämpar sig för det också.

tycker jag med men har påpekat det till henne men hon säger att dom lär sej hålla undan.när den andra katten blev påkörd va man ju inte förvånad presic....:( o nu behöll hon 4 kattungar från sin kull oxå o dom har presic börjat gå ut...uch d dröjer la inte länge förrän dom oxå blir påkörda....:cry:

Nej - antingen har man inga katter eller håller dem inne iså fall.
Fy fan vad ansvarslöst. :mad:

tycker jag med men har påpekat det till henne men hon säger att dom lär sej hålla undan.när den andra katten blev påkörd va man ju inte förvånad presic....:( o nu behöll hon 4 kattungar från sin kull oxå o dom har presic börjat gå ut...uch d dröjer la inte länge förrän dom oxå blir påkörda....:cry:

Ja visst, antingen lär de sig eller så dör de men det gör ju inte saken bättre.

tycker jag med emn hon lyssnar inte ändå...förut hade hon en hund(leonberger) den försvann en gång o henne hitta dom springandes på vägen(ingen skada som tur var).....livsfarligt o oansvarigt oxå för inte hade dom den kopplad heller på tomten men dom sa att nejdå hon sticker inte nånstans,när ja fråga hur dom vågade ha henne lös så nära vägen.....:crazy:
sen visst kanske dom lär sej att akta sej men kattungarna kan ju stissa upp sej o tänker inte på att d ä en väg framför en.......

Den här människan verkar inte tänka på att djur i trafiken kan orsaka allvarliga olyckor. Att djuren dör är nog det minst allvarliga, människor kan dö också.

nej det skulle jag inte våga....

var tillräckligt läskigt då vi bodde vid en 50-väg...

nej det skulle jag inte våga....

var tillräckligt läskigt då vi bodde vid en 50-väg...

ja o på denna väg kör många över 100 ,+ att det är en korsning oxå utanför huset så det är en väldig trafik där...sen har dom oxå en grusväg presic utanför huset o där kör ju alla grannar förbi o dom kör inte heller så sakta så det är rätt stor risk för att katterna blir påkörda,skulle aldrig kunna slappna av när katterna är ute.......

Liknande trådar

Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: skiesabove
·
IT & mobiler Det händer något mystiskt där vi bor! De senaste två-tre månaderna har det börjat stanna lastbilar och långtradare utanför vårt hus; en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 384
Senast: Trott
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 539
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!