Katters färg och personlighet

Sv: Katters färg och personlighet

min erfarenhet:

paddor: lite småblåsta men med bestämda åsikter. antingen väldigt trevliga eller helt tvärt om.
vita med svarta fält: bänga i huvudet (snälla till tusen för att i nästa stund attackera oprovocerat) eller helt "menlösa"
svarta med vita fält: fegisar
grå/vita: tråkmånsar
vita: oberäkneliga
bruntigré: speciella, tyr sig till en eller några få människor
grå/svartrandig med vita fält (inte koll på vad färgen heter egentligen): mycket action, lite hjärna
röda: leker gärna med andra på deras revir, men nåde den katt som kommer in på den rödes. sociala mot människor och andra djur

av samtliga färger har jag träffat på minst två av varje

Senast ändrad:

Den vita (min katt, Missan) är väldigt lömsk, om man ligger och gosar med henne kan hon helt plötsligt börja slå och riva vilt efter en.

Precis så var Skrållan, min första grå (blå), helt utan vitt. Och dessutom siktade hon ALLTID mot ansiktet med sina utbrott. Det gick så långt att vi var tvungna att avliva henne eftersom ingen kunde lita på henne...:(

Gråing nr 2 (Månz Fergusson, kallad Grålle), hade lite vitt på bröstet + alla 4 tassar, i övrigt enfärgad: Snäll men tokig. Skulle alltid ligga i min jackärm när jag var ute i stallet, oavsett om jag ryktade, mockade eller red. :D "Vakt"katten på gården, såg noga till att ingen av grannens katter kom innanför tomtgränserna. Den mest normala av mina grå.

Grå nr 3, Snoris (exakt kopia av whiskas-katten): Totalt orädd för allt och alla, kunde sitta mitt på vägen när bilar osv kom utan att visa minsta tendens till att flytta sig. Minns när det var en MC-karavan på ca 20 bågar som körde förbi, katten satt lugnt mitt på vägen hela tiden, så de fick vackert väja för henne.... Elak till max (inte mot människor, men mot övriga djur) och använde mer än gärna klor och tänder (kunde även klösa oss om hon var på det humöret)

Nuvarande gråing Evert (även han randig, men utan något vitt alls och väldigt beige-grå på magen): Orädd! Springer gärna fram till förbipasserande hundar för att hälsa (även okända hundar som morrar åt honom), sitter kvar under bilen när man startar t.ex.
terroriserar vår andra katt massor, bryr sig inte ett dugg om att hon inte vill leka med honom och fräser, morrar och skriker, han bara fortsätter. :crazy: Ska alltid ligga på husses mage på kvällarna (GOOOOSIGT!!!), men kan rätt vad det är få ett ryck och anfalla (hugga + sätta i klorna) utan någon som helst anledning.

Senast ändrad:

Enligt mina egna erfarenheter så har svarta, svart-vita och röda(gula) katter det bästa lynnet.
Men jag älskar matte-grisar, och det har alla mina såna varit.

Randiga katter har jag fått för mig är litet opersonliga.
Lite trista sådär.

Sköldpaddsfärgade honkatter är mest tjuriga.
Har faktiskt bara stött på EN enda som var kelig ALLTID.
Min lilla Flizan som försvann.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka