Katterna bråkar

amandareiver

Trådstartare
Hej!

Jag har 1 katt som e född i april förra året som vi har haft i ca ett år nu. Men i våras har det dykt upp en katt. Hon har ett halsband men inget telefon på. Inte heller en tatuering i örat (vad vi har sett) och inget chip i nacken. Hon kommer in och äter oftast varje dag, och då sitter alltid min katt och "övervakar" den. Han har alltid varit lite skeptiskt tills för ca 2 veckor sen. Då började dom jaga ner katter från en kulle, gick bredvid varandra & tom åt ur samma mat skål. Men nu så bråkar dom, smyger på varandra och min katt blir avundsjuk när jag kelar med den andra katt en liten stund. Han undviker mig totalt och springer ifrån mig när jag kommer.

Något måste väl ha hänt mellan dom? Snälla behöver hjälp då jag vill att dom ska vänner. Förstår ifall min katt känner sig lite hotad av den andra katten.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 590
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 648
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 157
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp