Sv: Katter på balkong??
Jag testade att låta vår katt gå ut, han tyckte det var spännande att promenera på det cm breda räcket, vilket jag inte höll med om. Vi satt upp jordgubbsnät halvvägs upp, katten klättrade över. Vi satt nätet hela vägen upp katten tog sig under (gick inte att sträcka ordentligt). Vi satt kycklingnät hela vägen upp till taket, men det var inte särskillt bra fäst i överkant och det dröjde inte länge innan min lillasyster ropade på mig, katten hängde på utsidan av nätet. Sebastian (han hette så) reagerade lyckligtvis på inkallning och klättrade upp igen så jag kunde få tag i honom.
Efter den betan så gjorde vi en rymningssäker bur av hela balkongen och använde oss av kycklingnätet väl förankrade med en trälister i taket och väggar. Katten forsatte att klättra, jaga fåglar (de älskade att reta honom), hoppa upp från marken och hänga i nätet mm. Balkongen var hans revir och dörren var normalt öppen hela dagarna när vi var borta (5 våningen) om det inte var svinkallt och när vi stängde för temperaturens skull så markerade han mycket tydligt när han ville ut.