Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur transporterar man säkrast två katter i en bil? Eller allra säkrast antar jag visserligen att en krocktestad typ hundbur är, men sett till budgetalternativen.
Vanligt transportbur i plast? En eller två? Var ska denna/dessa vara placerade? Hur förankrar man dem bäst? Annat?
Fast jag tycker det vore bättre att lägga/ställa på golvet i framsätet?
Det var iaf vad jag fick lära mig på körskolan för ett antal år sedan. Har man packning (om ens en handväska), så ska det ligga antingen på golvet fram eller i bagaget. Aldrig något i baksätet (eller på golvet bak).
Nu följer jag ju inte det ändå iofs (matkassar får glatt stå på golvet bak tex), men rent kraftmässigt och krockmässigt ska man inte lägga saker i baksätet, som kan flyga framåt. Vid en krock är det många G-krafter inblandade och en liten handväska kan göra stor skada. Katterna vill man ju både att de ska överleva och att de inte ska skada något annat.
Kanske jag ska börja ställa kattburen (en stor en till dom båda) i bagaget istället...? Nu har ju jag en SUV och öppet från kupén och bak, förutom galler, så de blir inte så ensamna (även om jag gissar att de blir allt annat än glada).