Kattens no 1

kolblakkur

Trådstartare
Någon som har deras klösträd Dagmar? Är det bra? Stabilt även för större katter?

Något annat klösträd ur deras sortiment som ni rekommenderar?

Hittade en billig återförsäljare så jag tänkte slå till :) 600-800:- billigare var Dagmar där än hos andra närbutiker.

Någon som har deras klösträd Dagmar? Är det bra? Stabilt även för större katter?

Något annat klösträd ur deras sortiment som ni rekommenderar?

Hittade en billig återförsäljare så jag tänkte slå till :) 600-800:- billigare var Dagmar där än hos andra närbutiker.

Vi har ett klösträd med runda hängmattor vet ej märke men de håller inte för vår katt på7-8 kg. Fick förstärka dom med typ bilbältes remmar i kryss. Tröttande och tog bort hängmattorna så sen blev det spånskivor med luddigt tyg.
mvh
pudlan

Inte Dagmar men jag har Eiffel och det är ju snarlikt. Har haft det ett par år och det är väldigt stabilt och slittåligt. Betydligt bättre kvalité än andra liknande varianter jag har haft.

Vi hade Kattens No 1 tidigare, liknande Dagmar/Eiffel fast med sovlåda. Det finns inte längre i sortimentet så vi har köpt billigare varianter, våra katter massakrerar klösmöbler i en så rask takt att ekonomin inte klarar dyra klätterträd. Samtliga träd som vi har haft har varit stabila och bra, även för våra bjässar. Möjligen kan jag ändå tycka att Kattens No 1 höll lite bättre, men det är inte sådan kvalitetsskillnad att det motiverar det så pass mycket högre priset.
Däremot drömmer jag om att kunna inreda ett rum med No Limit, det skulle garanterat uppskattas :)

Jag har ett Kattens No 1 Mammut (verkar ganska snarligt Dagmar?).

Jag är nöjd såtillvida att det är ganska diskret och stabilt; däremot tog det inte särskilt lång tid (jämfört med tidigare, betydligt billigare, klösmöbler jag haft) innan mina katter klöst sönder en pelare. Den gick ju lätt att byta ut dock, men jag blev faktiskt lite förvånad över att den inte var mer slittålig.

Vi har en Rundetorn från Kattens no.1. Har bara haft den några månader men hittills är jag mycket nöjd. Den står stabilt (spänd mellan tak och golv) rör sig knappt en millimeter när de hoppar och far, har en sphynx och en cornish så det kan bli ganska vilt ibland. Tycker den är smidig eftersom den tar så lite plats. Har den framför ett fönster så den är väldigt populär att sitta och titta ut från samt att sova i :) Tycker inte klösmattorna blivit särskilt slitna heller. Skulle absolut rekommendera klösträd från dem.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: MJLee
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II