Kattens ålder?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Karooo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 387
K

Karooo

Jag undrar om det finns något sätt att ta reda på en katts ålder? (inte exakt men på ett ungefär)
Har en hittekatt som jag inte vet åldern på och jag är lite nyfiken för hon är lekfull ibland men verkar väldigt "vuxen" ändå. :)

Sv: Kattens ålder?

Lekfull ibland brukar stämma på katter i alla åldrar ända tills de blir mer stela av hög ålder. Om du inte varit hos veterinären än för vaccinering och kastrering kan du där säkert få ett förslag på ungefärlig ålder, men mycket mer än en gissning blir det nog inte heller. De brukar bland annat titta på tändernas kondition.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
654
Senast: Asko
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 747
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka