Katten Smurfan har fått ungar!

S

Smurfan

Jag jobbade i helgen och jag skulle gå upp kl.05.45 i söndags morses, men jag vaknade en halvtimme innan av att jag hörde ynkliga kattunge skrik. Min katt, Smurfan, hade hunnit att få en liten trefärgad kattunge. Jag visste att hon var med ungar men det var INTE planerat. När jag låg i sängen räckte det att tända så såg jag mamma och lilla barn. Innan jag skulle åka iväg kom det en till. Också den trefärgad! Alltså 2 honor.
När jag kom hem från jobbet gick jag raka vägen och kollade hur många det blev-4 stycken trefärgade söta små pyre.
Om 2 månader kommer problemen. Hur blir jag av med 3 kattungar?? Är det någon som har tips :confused:

Problemen kommer om TRE månader. Katterna ska vara 10-12 veckor innan de måste lämna sin mamma.

Kastrera honan sen så slipper du "problemen". Det är inte ansvarsfullt att göra kattungar på det sättet.

mandalaki

TRE månader.... 12 veckor bör dom va....
avmaska och vaccinera (och chippa) och ta BETALT för dom... annonsera i tid så folk kan tinga, och be om handpenning... typ halva summan i förskott....

Blir nog inga problem att sälja dom :)
Vet en tjej som annonserade ut sina kattungar och fick 100 svar på sin mail...

Liknande trådar

Katthälsa Har dykt upp ett problem här hemma med våran 8 månaders kattunge, hona, kastrerad, innekatt. Söker efter någon med samma eller liknande...
Svar
0
· Visningar
847
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 611
Senast: LevelSkin
·
J
Katthälsa Hej alla kattkunniga vänner! V har i snart 2 år haft en hittekatt (kastrerad kille) som allt gått fina fisken med! Inga problem där...
Svar
4
· Visningar
4 969
Senast: bengeten
·
T
Övr. Katt Jag och min sambo har precis skaffat en kattunge att ha som sällskap till den gamla katten. Vi har läst om första mötet på internet...
Svar
5
· Visningar
1 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?

Hästrelaterat

Tillbaka