Katten regerar!

Seabaz

Trådstartare
Eller hur var det nu.
Det är inte alltid så lätt om man är liten... Man kan försöka på alla håll och kanter men nej, farliga är dom. Dom har ett hemskt fräs och vassa klor.. Fast oftast blir han bara ignorerad, som här, hehe..

Men dom sitter ju och äter hans valpfoder...

http://hem.passagen.se/retra/xander/xander.html

Sv: Katten regerar!

Jättesöt hund !!
En liten grej bara, Glöm inte att se till att dom äter mer av sitt eget foder (katterna alltså) än hundfodret. Hundfoder innehåller inget (elle rmycket små mängder) taurin, vilket är livsviktigt för katter. Risken finns att dom äter sig mätt på hundfodret och ratar sitt eget.

Jaha det visste jag inte :idea:
Alltid kul att lära sig något nytt.

Det är nog dock ingen fara på dessa katter för dom bor ju hos mina förräldrar och hunden med mig, vi hälsar ju mest bara på eller om dom ibland är hundvakt ett par timmar ibland. Kattmaten står framställd på bänken när hunden är där, och hundmaten på golvet.
Och morgon och kväll får katterna burk-mat.
Men bra att veta i alla fall! :)

Stackarn! Men jag hade nog inte heller gett mig på de katterna. Den svarta ser ju dessutom ut att vara större än honom! :eek: :D

/Timsetim

Haha hon ÄR större :rofl:
Fast det beror nog mest på att hon har groteskt tjock päls!
Men idag låg den svarta och lilla vovven och sov i samma fåthölj! Hon är den som är snäll mot honom i övrigt. Den grå är lite mer "kom inte nära för då smäller det". Men hon fräser och morrar och då går hunden därifrån så det har inte hänt någon olycka (än) :smirk:

Sötisarna!

GUD vad snäll den såg ut din hund!!!!
och gullig, jag brukar faktist tycka att de är fula nakenhundarna,
men denna var ursöt!

är den så snäll som den ser ut?

Då är det nog inga problem. Min syster fick ta bort hundens fria tillgång för att katten smaskade i sig och fick foderallergi :smirk:
Hemma hos min syster är det också katten som bestämmer trots att hunden är dubbelt så stor.

Oh ja han är gudasnäll. Men ingen mes eller sådär jätteunderlägsen eller nåt. Lite vääl mammig ibland men det har blivit bättre nu, nu kan han vara hos mina förräldrar utan att gå omkring och gnälla efter mig. Det är skönt!
Fast han är ju min lilla bebis så ;)

Han vill alltid vara med och ligga i knäet eller i soffan/sängen när man ska sova eller kolla på teve!

Roligast har han nog när han brottas med min tre meter långa gosedjurs-orm. Då är han kaxig och morrar och skäller på den :devil: :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 261
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka