katten blev platt.

Hyacinth

Trådstartare
Är ett uttjatat ämne. Men ändå.

Jag var igår kväll ute med min hund för kvällspromenad.
Vi knatade runt i Stockholm, och passerade Skanstull.
När vi går förbi en buske hoppar det ut en katt, min hund är kopplad men reagerar som de flesta hundar: Hon hoppar till, och vill efter katten som får upp en jäkla fart när den ser oss.

Tyvärr ser katten inte efter var den springer, utan blir 10 sekunder senare överkörd, föraren smiter.

Jag gick fram, och katten hade halsband så jag tog den otacksamma uppgiften att ringa ägaren som blev jätteledsen.

Då ägaren bodde bara något kvarter bort kom de ganska snabbt och fick sin katt i en icakasse.

Sv: katten blev platt.

Nej usch vad tråkigt, och vilken hemsk upplevelse!:(

För jävligt att föraren smet, men ändå 'bra' att du var där och kunde kontakta ägarna om vad som hade hänt, måste ha varit jätte jobbigt för dem.

Men samtidigt förstår jag inte hur man kan ha en utekatt i stan!?:eek::cool:

Hände mig och min syster också. Vi var på väg hemfrån stallet när vi såg en katt vid vägen. Vi svängde av och gick mot den och såg att den dött..det rann ut urin ur den men den såg väldigt "färsk" ut. Antagligen hade den dött ganska långsamt, det fanns inga ytliga skador på den och givetvis hade den som kört över katten smitit.
Vi ringde till ägaren (nt på halsbandet) och fy så ledsna de blev. De bodde i närheten och hela familjen med barn kom för att hämta deras Simon och berättade hur han en kvart tidigare hade suttit hemma och ätit oxfilé. Må tro att jag grät när jag såg hur ledsna barnen var över att deras älskade katt var död.:(

Jag fattar inte hur man kan släppa ut son katt mitt i stan !
Den kanske hade smitit...funderar..

Jag som bor på landet tycker det är tillräckligt jobbigt med vår väg..

I våras var jag och vovven ute och gick,hon markerade en doft vid järnvägen,så vi gick och kollade,jodå där låg en överkörd katt,dock hel!
Kollade om den var id-märkt,och det var den,men otydlig!
Visste att grannen hade en likadan färgad katt,så jag gick dit och knackade på,sa som det var,så vi gick i samlad trupp,och visst var det deras kisse! Ledsna men tacksamma!

I somras följde våran ena kisse-bebis(vi hade 2 kull-bröder) med när vi skulle rida iväg,försökte skrämma tillbaka honom,då vi måste över ett järnvägsspår,ja han stannade iaf kvar på andra sidan vad vi såg då,men när vi kom tillbaka,så såg vi att där satt han inte hela tiden..För tyvärr låg bebis på järnvägsövergången,och det var ingen trevlig syn,och det var absolut inte roligt att ta bort det!

Ja,och vi bor på landet,men har tyvärr järnvägen går där,med snabba tåg..

Förra torsdagen vid 17-tiden blev grannen katt överkörd mitt framför ögonen på oss...
Det kom en bil i hög fart, trots att det är 50 genom byn, och körde om våran bil som stod på cykelbanan då vi skulle lasta grejor i bilen...

Och duns sa det bara så vart grannens katt överkörd... bilisten bromsade in lite först men sen bara gasade bilen och for iväg i samma fart som innan... :eek:

Däremot stannade dom 3 bilarna som kom från andra hållet...

Men tyvärr så såg ingen av oss vem det var som körde över katten :cry:

Vad deppig tråd :( så hemskt då djuren blir överkörda...:cry: vad bra av dig att du ringde ägaren! det värsta är ju att inte veta vad som hänt av djuret om den dött,blivit bortrövad eller fångad av nått djur osv.

Uch...
Körde själv över grannens katt för ett tag sedan. :cry: Dessutom en bra bit hemifrån och kissen lämnade i vanliga fall inte ens trädgården... Körde övar henne med mitt bakdäck och grannen tror att hon krupit upp i underredet på min bil och hoppat när hon började tycka det var läskigt... Hemska upplevelse:cry: *dåligt samvete* såg till att det kom en ny katt (två dessutom!) till grannen och dottern blev överlycklig!

Sambon körde för några år sedan över en av grannbondgårdens katter...

Vi hade flyttat in i huset bredvid på lördagen och söndagen... och sen på måndagmorgon när han åkte till jobbet lyckades en av granngårdens katter hoppa upp ur diket rakt på hans bil och bli överkörd av ena bakhjulet....

"Jättekul" sätt att presentera sej för närmaste grannen när man är nyinflyttad... :crazy: :o

Som tur var så förtod dom att han inte gjort det med vilje :angel:

Hu, ja, inte bästa början med grannana inte! Tur att dom är förlåtande! Anledningen till att dom trodde att hon faktiskt satt i underredet på min bil var för att hon gärna lekte runt den, men gick aldrig längre bort från huset än så, och jag körde på henne två km hemifrån. Man fick alltid kolla så hon inte satt under bilen när man skulle åka någonstans.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 750
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 230
Senast: Gumman123
·
Övr. Katt Jag är ofta ut och promenerar och träffar ofta på en hel del katter. Har tagit för vana att kolla efter efterlysta katter på katthemmets...
Svar
5
· Visningar
1 209
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama