Katten är inlagd.

Michellan95

Trådstartare
Jaha då ligger katten inlagd på strömsholm efter 13 timmar lång natt varav 5 timmar i väntrum och 8 timmar behandlingsrum av ca 1 timme vård ;)

Katten mådde dåligt igår morse när vi gick upp och ville inte äta och kunde inte bajsa men vi tog det lite lugnt och avvaktade eftersom man kan ju bli hård i magen utan att det är farligt. Under dagen blev han sämre och vi fick inte i han någon vätska för den kräktes han upp. Så igår kväll åkte jag in och en lång väntan fick sin start men jag är så glad att de finns för man vet ju att även om väntan är lång så finns det någon som kan ta hand om katten om han skulle bli allvarligt sämre.

Han fick dropp eftersom han var väldigt uttorkad och efter lite prover så visar det sig att han har en infektion i kroppen och rtg visar att han har något som sitter fast i tjocktarmen och ganska gasfylld. Han har ont i magen och mår illa och när han försöker bajsa (som gör väldigt ont för honom) så kommer det bara ett genomskinligt sekret :( Så nu är stackaren inlagd för att få göra ultraljud imorgon och sedan blir det ev operation om han inte börjar bajsa, kissa och äta igen.

Känns bra att veta att han har kunniga människor runt sig. Hoppas att han blir frisk snart så att han får komma hem igen *sakna*

Jag är så glad att jag har min katt försäkrad, tänk vad detta kalas kommer att gå på om det blir op m.m.. Det är ju ganska dyrt ändå med att ha ett djurinlagt och sedan helgjour ovanpå det :crazy:
 
Sv: Katten är inlagd.

Liten... Yoga lades in natten till lördag (efter 7 h's väntan) och hämtades igen på tisdag eftermiddag. Det kostade 9.800-nånting. Men då var det ingen operation inblandad, hon låg i kuvös och fick dropp, vätskedrivande, samt röntgades.

Strömsholm är riktigt bra, jag är supernöjd med det mesta när Yoga var dålig.

Håller tummarna för att det ska gå bra!
 
Sv: Katten är inlagd.

Var dina 9800 med eller utan försäkring? Var det med försäkring så får jag nog ta ett lån för att kunna lösa ut min lilla plutt om det blir operation också :crazy: fast det är ju värt varenda krona att få ha dem friska!

Jetson låg inne i somras pga ormbett och då fick jag betala något på strax över 2 tusen som annars hade gått på över 7000.

Jag tror nog att det ska gå bra. Känns som om att veterinären menade att han skulle bli pigg bara stoppet i tarmen kom bort.
 
Sv: Katten är inlagd.

Hoppas det kommer fixa sig med din lilla kisse! Man ska inte ha djur oförsäkrade för rätt som det är så händer sådant här. Jag tror inte du kan komma upp i summan 9000, självrisken brukar väl normalt ligga på en 1000-lapp på de flesta bolag och sedan kan det vanligen vara ca 0%-20% av resterande kostad som du får betala. Vad för försäkring har du?
 
Sv: Katten är inlagd.

Jag har samma på båda katterna och det är 1100 kr i självrisk och 20% rörlig hos agria. Sedan har jag ju det där med 125 dagars självriskperiod också, undrar om jag har gått förbi de där 125 dagarna sedan i somras? Det är nog på håret. Om det är inom 125 dagar så behöver jag väl inte betala 1100 igen va?
 
Sv: Katten är inlagd.

Nej, alltså det var innan direktregleringen. Jag betalade tror det var runt 18-1900:- på självrisk 1100 + 10%
 
Sv: Katten är inlagd.

Det lät lite bättre :)

Vet ringde idag och de behåller Jetson till minst i morgon. Han var lite piggare men hade inte fått någon mat för det visste inte om de skulle göra UL eller inte.

Får se hur det går med katten, jag vägrar i alla fall ta hem honom innan han äter och bajsar men jag kan väl inte tänka mig att de släpper i väg honom innan han gör det?!
 
Sv: Katten är inlagd.

Det enda jag kan tänka mig är att det är svårt att få honom att äta och då bajsa där. Min kisse åt ingenting på 4 dygn, hon vägrade. Stressen troligen. Men jag tror dom försöker vara så säkra som möjligt att han är bra innan han får åka hem.
 
Sv: Katten är inlagd.

Nu är han hemma och han har både ätit och gått på låda på strömsholm :D

Kalaset gick på 7300 och jag betalde 2450 med enkla avrundningar, väldigt nöjd med försäkring för veterinärkostander i år har gått på 14.000! :o

Nu ska han äta antibiotika i 7 dagar och sedan ska han ses som frisk och kry :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
460
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 193
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 238
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp