Kattbilder #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte så trött ändå 😁
IMG_20230719_175820.webp

Den där lilla Kantarellen ❤️
Det blåste rätt friskt igår när han var ute och antingen blev han torr i ögat eller fick in något skräp. Han kisade lite på kvällen och imorse var det rejält kladdigt 💔
Har sköljt ordentligt med koksaltlösning och gett några omgångar med droppar och nu börjar det ordna upp sig igen som tur är.
Han var ju lite känslig redan innan han blev sjuk men efter så krävs det väldigt lite. Han är pigg, glad och hungrig så vi är inte oroliga för den biten. Förhoppningsvis ser det ut som vanligt i morgon, annars ringer jag hans veterinär och kollar om hon vill ta en extra titt innan nästa återbesök.
Är vänsterögat, är höger som varit hans stora bekymmer tidigare.
IMG_20230720_110105.webp

Megara har samma sele. Så vackert mot brun päls 😻

Gillar hon att gå ut i koppel?

Hon går snällt först och visar vägen i alla fall, så länge ingen drar i henne så traskar hon på utan besvär. :) Hon är inte betrodd med att vara helt lös med tanke på bilar, andra katter och osäkra hundar, men koppelpromenader är ett bra alternativ för att komma ut och få känna vinden i morrhåren.

Hon går snällt först och visar vägen i alla fall, så länge ingen drar i henne så traskar hon på utan besvär. :) Hon är inte betrodd med att vara helt lös med tanke på bilar, andra katter och osäkra hundar, men koppelpromenader är ett bra alternativ för att komma ut och få känna vinden i morrhåren.

Jag skulle gå ut med Megara ofta i koppel om hon bara var lättare att sätta på selen. När den väl är på är hon helt obrydd och glad. Det är att sätta på den som är problemet

Jag skulle gå ut med Megara ofta i koppel om hon bara var lättare att sätta på selen. När den väl är på är hon helt obrydd och glad. Det är att sätta på den som är problemet

Ah - är det att dra den över huvudet? Brunetten är inte helt förtjust i den biten heller, men hon bråkar inte.

Oooh ja, mutbar. Lite svårt att sätta på sele och mata med Dreamies dock. Och det har inte gått in i hennes lilla katthuvud att om man får på sig selen så får man godis efteråt. Ibland har hon inget konsekvenstänkande :rolleyes:
När man råkade röra vid kopplet oavsett om man skulle ut eller bara flytta på det satt Lucifer spinnandes redo vid dörren. Både han och Sune bara ta fram och sätta på. Nicke däremot :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
192
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: MissFideli
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
492
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama