Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som häromdagen när dottern räknade matte...Sambon har sällskap när han pluggar
Visa bifogad fil 113041
Hur blir det med godis till alla när han slutar med ögondroppar... från två bekymrade godisgrisar....Så glad att han är frisk
Visa bifogad fil 113061
Hur blir det med godis till alla när han slutar med ögondroppar... från två bekymrade godisgrisar....
Vad skönt.. vi kan andas ut..Han ska fortsätta få ögondroppar i förebyggande syfte resten av livet iom att har de en gång fått ett sekvester finns risken att det kommer tillbaka. Så vi fortsätter med våra godiskvällar
17 veckor idag!
(Ursäkta stöket, vi har lekt...
Har jag missat något, vad har hänt med dina underbara korater? Har du lagt uppfödningen på is?
Det är 10 år sedan jag hade kull sist, och min äldsta hona gick bort i höstas, över 18 år gammal. Kvar är "lillprins Paxi", 12 år, och han behöver sällskap. Men man tar inte hem en koratunge till en så gammal katt, de är hyperaktiva till åtminstone 6-7 års ålder.
Att föda upp en ras med 1-3 reggade kullar om året funkar helt enkelt inte med varken ekonomi eller jobb. Man måste ju hela tiden importera nya hanar (och ha någonstans att ha dem), så det kräver ett stort hus så att man kan ha separata kattgrupper, och väldigt mycket pengar... (Alternativt åka med sina honor till Finland och Tyskland om man har turen att kunna låna en hane med passande stam.)
Lilla Sigrid här har ett betydligt enklare temperament för en deprimerad gubbstrutt att vänja sig vid, och hittades ensam ute när hon var ca 8 veckor. Det tog ett tag för dem att lyckas fånga henne i fälla, hon var väldigt rädd för människor.
Men det är längesedan och då var det HAN som gjorde nånting.... det måste du förstå är skillnaden...Jag tror det ska bli bra åtminstone. Fast såhär 5 dagar efter att jag släppte ihop dem första gången svär han lite över att hon är så jobbig. Jag försöker påminna honom om att han kommer skonsamt undan, när han var liten släppte han inte svansen trots att mormor blev förbannad...
Visa bifogad fil 113077
Men det var det sötasteJag tror det ska bli bra åtminstone. Fast såhär 5 dagar efter att jag släppte ihop dem första gången svär han lite över att hon är så jobbig. Jag försöker påminna honom om att han kommer skonsamt undan, när han var liten släppte han inte svansen trots att mormor blev förbannad...
Visa bifogad fil 113077
Och sedan påstår vissa att det det blir stora vinster på att föda upp raskatter. Härligt med sällskap till din till åren mogna herre. Hur trivs de ihop?
Vill man tjäna pengar ska man nog satsa på en populär ras och inte lägga allt för mycket energi på att tänka tre generationer framåt när man planerar parningar. Och då har jag ändå haft katter som knappt sett veterinären före 12 års ålder, och köpt mina hanar till klart "kompispris" för att vi bytt katter mellan länderna.
@Sassy När du säger importera hanar har jag alltid trott du menar en livs levande katt. Menar du en livs levande katt eller menar du fryst sperma?
@Sassy När du säger importera hanar har jag alltid trott du menar en livs levande katt. Menar du en livs levande katt eller menar du fryst sperma?