Kattbilder #10

Först satt vi still i 10 minuter, sen ville han klättra upp i en björk? Fick sen storhetsvansinne och jagade en duva :bag:
Det gick förstås bra för duvan 😅
IMG_7229.webp

Alla mina katter gillar/har gillat att bli kliad/klappad på magen. :)

Nikita älskade att bli gosad på magen och jag borrade in näsan i hennes mjuka mage. Megara lägger upp sig, men vågar jag gosa så blir det tänder och klor. Ibland hinner jag några klappar innan jag får en BLICK.

Hmm, alltså ibland ger kanske inte det intrycket, men Megara är världens gosigaste. Det ska dock bara gosas på hennes villkor.

Nikita älskade att bli gosad på magen och jag borrade in näsan i hennes mjuka mage. Megara lägger upp sig, men vågar jag gosa så blir det tänder och klor. Ibland hinner jag några klappar innan jag får en BLICK.

Hmm, alltså ibland ger kanske inte det intrycket, men Megara är världens gosigaste. Det ska dock bara gosas på hennes villkor.
Jag vet inte om jag går på det där (min fetning) ... :cautious:

:D

Alla mina katter gillar/har gillat att bli kliad/klappad på magen. :)

De flesta av våra som är tama nog (alla är viltfångade på något vis, inte födda hanterade förren de var som tidigast några månader) lägger sig på rygg, men klappar man så biter och sparkar de lekfullt. Alternativt så blir de kränkta över att människan vågade göra något så ovärdigt mot dem... Asp däremot ligger bara och kurrar och trampar :heart

De flesta av våra som är tama nog (alla är viltfångade på något vis, inte födda hanterade förren de var som tidigast några månader) lägger sig på rygg, men klappar man så biter och sparkar de lekfullt. Alternativt så blir de kränkta över att människan vågade göra något så ovärdigt mot dem... Asp däremot ligger bara och kurrar och trampar :heart

Megara har inte den ursäkten. Nikita som kom från samma uppfödare var som sagt gosig mage älskare.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 115
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 069
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka