Kattbilder #10

Varje kväll kommer de och möter mig i hallen 😻
20250110_001934.webp

Inte populärt med inkräktare (hantverkare) i huset. Båda katterna ömsom flydde faran, ömsom stirrade uppfordrande på mig med det mycket tydliga budskapet ”men! Kom igen nu, släng UT honom då?! Vi har inte bjudit in någon okänd människa att hålla på i vårt hus!”

IMG_5386.webp

IMG_20250118_103046.webp

Det här är en ytterst ovanlig syn. Freja (till höger) brukar ligga med på bordet när vi äter frukost medan Iza sällan är uppe, hon föredrar stolarna. Ännu mer ovanligt att hon ligger så avslappnat så nära Freja att deras svansar nuddar. Innan bilden hade hon till och med klivit ned i mitt knä från bordet för att gosa och det har aldrig hänt.

Fick upp ett minne på Paisley och Kantarell 🧡
Hon tyckte verkligen om honom 💔
Tror dock inte att det hade gjort någon skillnad om Oscar flyttat in som kattunge, han är ju trots allt uppväxt med andra katter men har en helt annan personlighet och typ 2 hjärnceller som sällan samarbetar 😅
IMG_20220731_181255.webp

Det där med 2 hjärnceller som sällan samarbetar är ingen överdrift 🤣
Såg en dokumentär om katter där de bla tog upp varför katter alltid landar på fötterna och hur det går till.
Oscar har inte den förmågan, han landar som han faller 😅

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 915
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka