Kattbeteende

T

Tossavainen

Heej.
Detta är då första gången som jag lägger ut en tråd. Så hoppas den kommer rätt. Det är så att jag har en katt (bondkatt/perser) som varje gång man ligger i soffan lägger sig på en och myser. Och det jag undrar över är det att han nästan alltid ska slicka mig på hakan och strycker sig mot hakan ett antal gånger. Och jag vet inte riktigt varför han gör så?
Jag är utbildad djurvårdare och tycker allt som har med djurens beteende är intressant men jag har inte lyckats hitta något om just detta.
Så finns det någon som vet varför han gör så?

=) Mvh en nyfiken djurägare.

Sv: Kattbeteende

deras feroner utsöndras väl där nagonstans, kanske kan ha nagot med det att göra..?:confused:
jag har iaf hört att om man har tva katter som inte gar ihop sa ska man stryka med handen vid munnen och hakan pa den ena och sen med samma pa den andra och tvärtom, jag vet inte om det stämmer dock, men jag tycker att det har funkat lite bättre när jag gjort sa, men det kan ju vara för att de fick kel samtidigt med :p

Sv: Kattbeteende

Hur gammal var katten när den togs från sin mamma? Kan bero på att den inte varit hos sin mamma tillräckligt länge..

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 703
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 406
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 281
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar