AKB

Trådstartare
Vad ger man en moderslös kattunge på ca 4-5 veckor att äta.Kommer inte in till stan för att köpa modersmjölkersättning förren imorgon förmiddag,och bebben verkar hungrig nu,vet inte riktigt hur länge hon/han varit utan mat heller,sen i morse iaf.
Och hur sen man skillnad på könen vid den åldern?

Sv: Kattbebis

Eller den kanske inte ens är 4-5 veckor...Har ju öppnat ögonen,den går,men det är klumpigt,mer kryper fram..Och den snuttar på allt som kommer nära munnen..

Nu har bebben ätit flera ggr sen igår eftermiddags,men hon har inte gjort ifrån sig än..har haft en mjuk fuktig å torkat rumpen med å masserat magen lite lätt,några kissdroppar är allt...
hur passa allvarligt är det att de inte bajar på ett dygn?
Kanske skulle ta kissen till veterinären.

Jag har tagit hand om 2 såna där små och du bör INTE ge den kattmat för vuxna! Du kan börja med majsvälling - för vanliga bebisar - ge den lite men ofta. Sedan kan du börja ge den kokt vit fisk, som torsk eller liknande. Därefter kan du vänja den vid kattmat för ungar, det finns särskild sådan, som går att köpa i vanlig mataffär. Om kattungen har förstoppning kan du prova att ge den lite olja i maten.

det går bättre med henne nu,hon får royal canins modersmjölk ersättnig och uppblött RC baby kitten torrfoder..
Å jag trodde aldrig att jag skulle bli glad över kattbajs! För det gjorde hon igår iaf..

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV