Snuffsan
Trådstartare
Kattungarna är idag 1 vecka gamla. Allt har gått jättebra, de äter och växer och är pigga och glada. Honan mår bra. Ligger mest hos sina små och pysslar, men tar små rundor i huset. Äter och går i lådan och kelar lite. Är lugn och snäll som vanligt. De små ligger i en korg i ett rum där endast honkatten (och vi) kan gå in.
För en halvtimme sen låg min dotter inne i rummet och läste och höll ett öga på katterna samtidigt. Allt var bra, de åt och sov som vanligt. Dotern lämnade rummet för att återvända för några minuter sen och möts av en hemsk syn!! Blod överallt och mamman ÄTER på den ena kattungen som är död! Det var den pigge, store hanen.
Vad fan har hänt??? Jag har aldrig sett något sådant!
Dottern har nu den andra ungen, och kattmamman vankar runt som om inget hänt.
Vad har hänt? Varför? Kan jag låta henne ta hand om den andra ungen eller är det dags att kicka ut mamman och ta över med flaska? Känns inte som om jag vill släppa ihop dem ens under övervakning.
Jag är helt chockad! HJÄLP!!!!!
För en halvtimme sen låg min dotter inne i rummet och läste och höll ett öga på katterna samtidigt. Allt var bra, de åt och sov som vanligt. Dotern lämnade rummet för att återvända för några minuter sen och möts av en hemsk syn!! Blod överallt och mamman ÄTER på den ena kattungen som är död! Det var den pigge, store hanen.
Vad fan har hänt??? Jag har aldrig sett något sådant!
Dottern har nu den andra ungen, och kattmamman vankar runt som om inget hänt.
Vad har hänt? Varför? Kan jag låta henne ta hand om den andra ungen eller är det dags att kicka ut mamman och ta över med flaska? Känns inte som om jag vill släppa ihop dem ens under övervakning.
Jag är helt chockad! HJÄLP!!!!!