peachezz

Trådstartare
En av våra siameser har astma. Han har tidigare fått kortison mot detta, och han blev märkbart bättre.
Nu är han riktigt illa däran igen, han har svårt att andas och har ingen matlust.
Har varit hos veterinären som denna gången ordinerade honom astmamedicin i sparyform, alltså liknande den medicin människor tar mot astma. Detta ska ges 2-6 ggr per dag.
Hade hellre gett honom kortison, känns som han kommer tycka det är väldigt jobbigt att behöva få en mask på sig och få spray så många gånger varje dag.

Någon annan som fått detta ordinerat mot astma på katt?

Sv: Kattastma

Fast om du kan få sprayen att funka så är det ett mycket bättre alternativ än att ge tabletter. Du får mycket mindre påverkan på resten av kroppen med spray. Kortison är egentligen inget roligt alternativ att stå på längre tid i tablettform pga alla negativa biverkningar.

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 867
Senast: Dorinda
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 809
Senast: Oh_really
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama