Katt-vitaminer...

A

annax

Behöver katter vitaminer? Svaret är ju naturligtvis ja på den frågan, men behöver de mer vitaminer än det de får i fodret (torr och mjukfoder)???

Har en katt som är tokig i allt vad metall heter, hon beteer sig som en "skata" och norpar åt sig allt som är av metall. Så jag började fundera i banorna om hon saknar t.ex. järn?:confused:

Ger ni era katter extra vitaminer? Isf hur mkt/ofta? Bra sorter? (pm:a så inte tråden raderas)

Sv: Katt-vitaminer...

B-vitaminer är nyttiga, no problem för de ingår i diverse godisar - ofta jästbaserade eller hur?

Extra E-vitamin är ofta nyttig.

Catmans VitaBe innehåller lite extra E-vitamin (kanske mest som antioxidant, men iaf!). Köp den på plastburk, så inte luften kommer åt så mycket... Och då bevaras E-vitamin-halten.

Fiskolja

Fiskolja ær jættebra, och min katt tycker om det. Jag droppar ett par
droppar på varje portion "bløtmat" om hon inte fått strømming førstås.

B-vitaminer och fiskolja kan man ge som tillskott utan att vara rädd för att ställa till det med "balansen". Misstänker du att katten lider av någon brist bör du ta den till veterinär. Att hålla på och gissa på egen hand och ge tillskott är inte alltid så bra. Kommersiella foder ska innehålla tillräckligt med vitaminer och mineraler, men det finns sjukdomar som gör att katter inte tillgodogör sig vissa vitaminer/mineraler lika bra som friska katter och så finns det biologisk variation, en del katter behöver helt enkelt lite mer än "normalt" av något för att må prima så då kan det vara så att tillskott är nödvändiga.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 937
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 265
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka