F

Findy Lee

Hejsanhoppsan! Jag har en jättesöt liten misse som kan en massa olika konster! Jag har börjat få idétorka så nu undrar jag ifall någon kan komma på något roligt trix jag kan lära henne...:)
Hon kan:
Sitt
Sitt vackert
Vacker tass
Ligg
Stå
Hopp
Stå på bakbenen
Vinka

Nån som har något förslag?

Sv: Katt-trix

Vad e det för skillnad på sitt och sitt vackert?

Bara fundersam...

När en hund (eller katt) sitter vackert sitter den på bakdelen rak i ryggen och med framtassarna i luften.

Tack så mycket för roliga ideer!! Jag ska försöka lära henne puss och apport! Hon har kunnat något som kallas för "rutan" som man brukar lära lydnadshundar men det tyckte hon var svårt och det är nästan samma sak:)

kan kanske lära henne;

"give me 5".. (blir nog svårt :P)
"spela död"'

:D

min rumskompis katt lägger sig ner när man pekar på henne och säger "pang!".
hon är även väldigt pratglad så när man säger "säg mjau!" så jamar hon tillbaka :D

Hejsanhoppsan! Jag har en jättesöt liten misse som kan en massa olika konster! Jag har börjat få idétorka så nu undrar jag ifall någon kan komma på något roligt trix jag kan lära henne...:)
Hon kan:
Sitt
Sitt vackert
Vacker tass
Ligg
Stå
Hopp
Stå på bakbenen
Vinka

Nån som har något förslag?

Men ååååh! Hur lyckas ni? Jag vill också lära mina bäbisar såna trix:bump:

Framförallt Topzi. Jag tror hon har damp och behöver sysselsättas :cool:

Men ååååh! Hur lyckas ni? Jag vill också lära mina bäbisar såna trix:bump:

Framförallt Topzi. Jag tror hon har damp och behöver sysselsättas :cool:

Öva öva och åter öva!! :) Mycket godis och beröm så fungerar det!:bump:

min rumskompis katt lägger sig ner när man pekar på henne och säger "pang!".
hon är även väldigt pratglad så när man säger "säg mjau!" så jamar hon tillbaka :D

Vilken ball grej det där med att "skjuta" katten:)!! Tösen jamar bara jag tittar på henne:angel:

Hur tusan lär man sin katt trix?? Mina bara kollar på mej som fån om man föröker med nått. De enda dom kan ä att ropa efter mat:crazy:

Min Cherie kunde "skall" ("mjauu" blev det då...)

Gömma näsan med tassen på kommandot "blev du blyyyg?"

Agility med hopp över kuddar, genom tunnel, mellan stolsben och upp på stol och sitta fint. Gick racerfort till slut - fick bra kondis själv också :D

Så sött att gömma nosen!
Himla smart med katt-agility, kan tänka mig att det håller både kisse och matte/husse igång :)

Åh, kattagility ska jag lära henne! Det skulle hon gilla! Hon kan redan de där sakerna var för sig så det borde inte vara så svårt...:p

Hur tusan lär man sin katt trix?? Mina bara kollar på mej som fån om man föröker med nått. De enda dom kan ä att ropa efter mat:crazy:

Man får vara tydlig och börja med någonting enkelt. När jag började träna Tösen så hade jag inga planer på att hon skulle bli så duktig som hon faktiskt blev! Jag började med sitt och var konsekvent med vilket tecken jag använde med handen samt vilket kommando jag använde (sitt). I början tryckte jag ner rumpan på henne sa sitt och gav henne en godis. Efter några gånger så lät jag henne försöka själv och det tog inte så lång tid så förstod hon!

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 061
Senast: Krumben
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Nepenthe
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 295
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?