Katt som plötsligt skiter illa

Piek

Trådstartare
Min sex åring har börjat skita illa. Konsistensen är normal men lukten :wtf:...
Flytt för en vecka sen, samma foder förutom något mer torrisar då leveransen på blötmaten blev sen. Hon är van vid torrisar på sidan om blötmaten i vanliga fall. (applaws torrisar bozita blöt)
Hon är lugn, trygg och sig själv. Visar inte på något sätt att hon skulle må dåligt förutom att skiten luktar mer än vanligt.
Vad tror ni det kan bero på?

Blötmat = ingen doft, torrisar = :wtf:
cat-sick.gif

Prova BARF då luktar det verkligen ingenting och katten bajsar mer sällan.

Att det luktar (värre än vanligt) är ett tecken på att katten inte smälter maten ordentligt. Det drabbar ofta äldre katter. I ert fall skulle jag tro att det beror på att hon har ätit mer torrfoder än vanligt och att det rättar till sig när hon får sina vanliga proportioner mat och när hon har landat i ert nya hem.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 974
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 549
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 704
Senast: yamyam
·
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
2 061
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama