Sv: Katt som mår dåligt....
Vad sjutton har människan husdjur till ? Det verkar ju som både kunskap och intresse helt saknas...
Vad sjutton har människan husdjur till ? Det verkar ju som både kunskap och intresse helt saknas...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan även tilläggas att han hade 5 katter innan, men jag och min sambo lyckades få honom att adoptera bort 4 stycken....
//Domino_s
Katten mår som innan...Jag har gett honom filmjölk hela dagen och det verkar han uppskatta....(jag o min sambo bor ihop med hans bror för tillfället)
Imorgonbitti ringer jag till veterinärer....
Så då får ni mer info....
//Domino_s
Hur har det gått med katten? Hoppas att du fick tag i veterinär idag!
Jättebra att du kontaktade vetten! Och bra att han är hemma hos er, hoppas han kan stanna!
Men jag tycker dietråden du fick låter rätt underliga, mer passande för människa. Dietmat vid diarré hos katt brukar vara lammfärs alternativt nötfärs med morotspuré. Eller kokt vit fisk med massa spad. Filmjölk kan funka om katten inte är laktosintolerant, men inget jag skulle rekommendera. Möjligen A-fil och alls inga stora mängder. Skippa barnmaten, det är för mycket stärkelse i och det i sig kan orsaka att diarrén förvärras. Vätska är superviktigt så skippa även torrfodret.
Detta är min erfarenhet av hur man bäst hjälper diarrékatter. Vad säger ni andra på forumet om vettens råd?
Men jag tycker dietråden du fick låter rätt underliga, mer passande för människa. Dietmat vid diarré hos katt brukar vara lammfärs alternativt nötfärs med morotspuré. Eller kokt vit fisk med massa spad. Filmjölk kan funka om katten inte är laktosintolerant, men inget jag skulle rekommendera. Möjligen A-fil och alls inga stora mängder. Skippa barnmaten, det är för mycket stärkelse i och det i sig kan orsaka att diarrén förvärras. Vätska är superviktigt så skippa även torrfodret.
Detta är min erfarenhet av hur man bäst hjälper diarrékatter. Vad säger ni andra på forumet om vettens råd?
Jättebra att du kontaktade vetten! Och bra att han är hemma hos er, hoppas han kan stanna!
Varför ville inte vetten behandla uvi:n?
.
Toppen att ni köpt morotspuré. Blanda det med kokt vit fisk eller färs och lite extra vatten. Hoppas kissen vill äta för det är toppen för diarrémagar. Din mamma verkar ha bättre koll än vetten...
Recept på vätskeersättning:
* En liter kokt och avsvalnat vatten
* Sex teskedar druvsocker
* En halv tesked salt
Ge det istället för vatten, tvinga i katten om den verkar uttorkad.
Men vad kommer hända om katten nu blir frisk? Ska din sambos bror få fortsätta ha djur? Jag skulle definitivt polisanmält och sett till att han fick djurförbud.