Katt som kommer hit...

millus

Trådstartare
Jag skrev en tråd för några månader sen om en "vildkatt" som kom hit! Jag annonserade på blocket, satte upp lappar och ringde runt till alla grannar. Jag kontaktade även djurhemmet för att höra om de hade nån saknad katt där.

Efter två veckor så ringde en tjej som bor ca 8 kilometer härifrån, hon ville komma och titta på katten. Det var deras katt! Han är 1 år gammal och hade varit borta i 3,5 månad.

Hon tog med honom hem....Efter tre veckor var han tillbaka hos oss igen. En vecka senare kom han igen....Nu har han sammanlagt varit hos oss fem gånger på kort tid. Han blir överlycklig när han ser oss och han vill helst vara i vårat stall.

Familjen har hämtat honom varje gång, och han är numer kastrerad. Men hur ska vi få honom att stanna där han bor? För att komma till oss behöver han dels gå ca 8 kilometer och han måste korsa E18!

Jag har sagt till familjen att han kan få bo här i vårt stall, men de är så klart väldigt förtjusta i sin söta katt så jag förstår ju att de vill hämta honom varje gång. Men som sagt, hur får man honom att sluta gå hit? Vi har inte matat honom något förutom när vi letade efter ägaren och vi inte visste vem som ägde honom...

Senast ändrad:
Sv: Katt som kommer hit...

katter är envisa djur...undrar hur han kom på tanken :o nån snygg hona kanske;)
sluta bry er om honom när han kommer, ser ni honom så ring direkt...får han ingen uppmärksamhet/mat/sovplats så kanske han ger upp?:) (svårt kanske o hindra honom från att bo i stallet när de är så smidiga :o
buskissen:)

Vi har ringt dem direkt när vi sett honom och de har hämtat honom inom en timme när vi ringt.

De får nog satsa på att ha honom som ren innekatt om de vill ha honom kvar. Kanske med inhägnad uteplats eller så.

Annars är det kanske bättre att ni får överta honom.... Tydligen trivs han bättre hos er, sånt händer.
Men de är säkert inga dåliga ägare om de kommer direkt och hämtar honom.

Nej, de är absolut inga dåliga kattägare! Katten har ett toppenkattliv där! Vi känner dem sen tidigare och vår ena katt är son till deras gamla honkatt.

Det är så konstigt att han går hit, han har det toppen där hos dem och får ligga inne i sängen om natten. Här fick han ligga i stallet på en av hästarnas fleecetäcke på en hög med halmbalar! Han fick mat och vatten i stallet.

Vi "blev av" med vår katt, ungefär lika. Han bestämde sig för att traska bort till ett annat hus, och tigga mat. De trodde han var hemlös, och gav han mat. Jag har hämtat honom flera ggr, men han går tillbaka. Och de andra människorna ger honom ingen mat, säger dom. Fast han får godis = kycklingfile.....:confused:
Det gick inte att få dem att förstå att de skulle sluta med det. De blev smickrade av att katten "valde" dom, så i slutänden överlät jag katten till dom officiellt. Min bästa stallkatt som jag fått av en kamrat 60 mil bort.:(

Nu har det gått ngr år, katten är snart 10 år, och bor ff kvar där borta.
Så kan det gå ibland, när katten själv får välja.

Jag har hämtat hem min "tiger" från en sommarstuga där hon "bodde" en sommar, jag hade letat hela sommaren utan att hitta henne...:(

När det började bli höst så lade sommargästerna ut flygblad om "hittekatten" i brevlådorna och jag hämtade hem henne:) Denna gång hade hon hittat en mycket otillgänglig sommarstuga.. Jag fick hämta hem henne mer roddbåt! Jag vet att hon går på långa vandringar under sommaren och jag försöker alltid ha ett halsband med namn och nummer men det lyckas hon alltimellanåt göra sig av med.. :mad:

Som sagt.. Katter gör som dom vill... Har de bestämt sig för att flytta så är de svårstoppade.. Går liksom inte att övertala dem..

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 300
Senast: Squie
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 753
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar