Katt som kissar blod

Nikita4evR

Trådstartare
Igår upptäckte jag att min katt börjat kissa blod då hon helt plötsligt började kissa mitt framför näsan på mig på min tröja och när jag skulle lyfta bort henne såg jag att de bara var några droppar och blod blandat kiss.
Hon går även ofta på kattdasset för att kissa men kommer bara jätte lite och hon tvättar sig även mer där bak.

Är så orolig för min lilla kisse då jag läst runt på nätet om urin stop och att katten kan dö av de efter 72 tim :(

Sitter och väntar på att kl ska bli 08.00 så jag kan ringa veterinären.:nailbiting:

Igår upptäckte jag att min katt börjat kissa blod då hon helt plötsligt började kissa mitt framför näsan på mig på min tröja och när jag skulle lyfta bort henne såg jag att de bara var några droppar och blod blandat kiss.
Hon går även ofta på kattdasset för att kissa men kommer bara jätte lite och hon tvättar sig även mer där bak.

Är så orolig för min lilla kisse då jag läst runt på nätet om urin stop och att katten kan dö av de efter 72 tim :(

Sitter och väntar på att kl ska bli 08.00 så jag kan ringa veterinären.:nailbiting:
Hur har det gått?

Hur har det gått?

De visade sig vara urinstenar. det var tydligen väldigt svårt för dom att se vilken typ av stenar då de var mycket blod i urinen men de han såg mest av var den typen av stenar som löses upp av diet så hon har nu fått specialfoder som hon ska få i 5v + metacam och imorgon ska jag hämta ut mer medicin för infektion. Men sen sa han även att han såg andra stenar men kunde inte riktigt se vilken sort. Så om de inte blir bättre blir de operation.

Skönt att hon får smärtstillande nu och slipper ha ont, hon är så snäll och go och blir aldrig aggressiv eller visar att hon har ont stackarn..

De visade sig vara urinstenar. det var tydligen väldigt svårt för dom att se vilken typ av stenar då de var mycket blod i urinen men de han såg mest av var den typen av stenar som löses upp av diet så hon har nu fått specialfoder som hon ska få i 5v + metacam och imorgon ska jag hämta ut mer medicin för infektion. Men sen sa han även att han såg andra stenar men kunde inte riktigt se vilken sort. Så om de inte blir bättre blir de operation.

Skönt att hon får smärtstillande nu och slipper ha ont, hon är så snäll och go och blir aldrig aggressiv eller visar att hon har ont stackarn..
Skönt att du åkte in och fick det kollat direkt, så hon slipper ha ont mer i onödan. Föredömlig djurägare :bow:
Hoppas att dom löser upp sig med nya maten så ni inte behöver operera

Ja absolut jag var orolig hela natten efter att ha läst att katten kan få urinstop och dö inom 72 timmar. Men enligt veterinären var det mest hankatter som fick det.

Nu ligger min lilla skrutt inbäddad i knät:love: fortfarande lite groggy efter sövningen.
20150624_183103.jpg~320x480

Jättebra att du var snabb och kollade upp henne i alla fall! Håller tummar och tassar för att hon ska bli bättre snabbt!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 205
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 427
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 302
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Jag ska väl börja med att säga att jag har pratat med vår vanliga veterinär, men skulle vilja ha lite mer input om vad det kan vara...
Svar
10
· Visningar
10 224
Senast: Meibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur