Katt som käkar krukväxter!!

Neksja

Trådstartare
Jag har fått mina blommor och mina krukväxter avtuggade av vår ena katt, varför gör hon så och vad kan man göra åt det? :-(

Eftersom hon vart opererad i våras och fortfarande inte är helt återställd har hon sen dess fått vara inne, och hon är inte det minsta intresserad av att gå ut längre, har försökt ta med henne ut när vi har uppsikt över henne men hon blir fullkomligt livrädd och vill in igen.. därför är hon numera innekatt. Kan det ha med det att göra? Att hon inte kan äta gräs ute som andra katter när de behöver kräkas tex?

Jag fyllde år för inte så länge sen och fick en vas med 3 jättefina blommor av min sambo, dessa har hon dragit upp ur vasen och lekt med, sedan mer eller mindre ätit upp..

Jag är livrädd att hon ska bli förgiftad eller något, om hon får tag i någon blomma som kanske är giftig för henne ??
Är det enda alternativet att låta bli att ha blommor framme?

Tacksam för hjälp!
 
Sv: Katt som käkar krukväxter!!

En av våra katter har ätit väldigt mycket på våra blommor. Försökte med kattgräs som substitut men hon gillade det inte. Sen läste jag att ampelliljor är bra för katter att äta. Köpte en och sedan dess äter hon bara på den blomman och låter de andra vara. Kanske kan du prova det?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 216
Katthälsa Nu har vår ena katt, Norsk Skogkatt, blivit allvarligt sjuk. Vi åkte in med henne till djursjukhuset tidigare idag, men jag undrar om...
2
Svar
25
· Visningar
10 353
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp