Katt som inte vill bli lyft

Safira

Trådstartare
Min ena katt är lite försiktig av sig och nu på senare tid så har börjat att protestera mot att man tar upp henne utomhus. Jag är så att vill hon då inte bli upplockad så låter jag bli att plocka upp henne och vi båda är glada ändå :laugh:men nyss så såg jag en sak som jag tror kan ha orsakat att hon har blivit lite mer försiktig nu på sistone. Ett av barnen i byn, va 12 år gammal kanske, lockade på henne och lyfte/försökte lyfta upp henne vilket hon inte uppskattade såklart. Han är dessutom en främling för henne. Jag sa inte till killen utan kollade bara så att han inte var hårdhänt mot henne eller något liknande men försöker han igen så kommer jag definitivt att säga till.

Men finns det något mer man kan göra för att ingen ska komma på iden att plocka upp henne när hon är ute själv?

Sv: Katt som inte vill bli lyft

är du rädd att någon ska plocka upp katten då den är ute själv är nog mitt bästa tips att inte låta katten gå ut utan övervakning:crazy: dvs ha den hela tiden undr uppsikt..

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 278
Senast: Praefatio
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 079
Senast: Migo
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 749
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 416
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar