Katt som hälsar på varje måndag?

S

susekl

Vill höra om någon har en teori om detta beteendet. Vi har en katt som ställer sig och jamar utanför våran dörr. Det mystiska är att det bara är på måndagar ca kl. 22.00. Den jamar högt så vi hör den tydligt. Öppnar vi dörren så försöker den komma in. Den ser inte ut att vara tillräckligt gammal för att ha bott i vår lägenhet förut då vi har bott här i över 5 år. Vi måste öppna dörren och fösa iväg den annars står den kvar och jamar, jättehögt.Igår kom den tillbaka två gånger.

Väldigt mystiskt just för att det bara är på måndagar, alltid en liten stund efter CSI har slutat. Den är inte id-märkt och har inte halsband. Om någon har matat den utanför oss varför skulle den komma bara på måndagar då? Och varför alltid vid samma tid?:confused: Har frågat grannar och de har inte haft den jamande utanför sig, vi bor i lägenhet med loftgång.

Sv: Katt som hälsar på varje måndag?

Den kanske bor hos nån som är borta på måndagkvällar och inte kan släppa in den vid samma tid som vanligt?

Den kanske bor hos nån som är borta på måndagkvällar och inte kan släppa in den vid samma tid som vanligt?

Ja kanske det. Det är ju konstigt att den bara går till vår dörr och inte våra grannars. Eller också är det här kattens andra eller tredje liv och har bott här innan.:D

Precis:D

Är det flera våningar på huset? I så fall kanske den hör hemma i motsvarande lägenhet på ett annat våningsplan.

Precis:D

Är det flera våningar på huset? I så fall kanske den hör hemma i motsvarande lägenhet på ett annat våningsplan.

Nej det är ingen som har katt i det här huset, vi har kollat, det är två våningar.

Vill höra om någon har en teori om detta beteendet. Vi har en katt som ställer sig och jamar utanför våran dörr. Det mystiska är att det bara är på måndagar ca kl. 22.00. Den jamar högt så vi hör den tydligt. Öppnar vi dörren så försöker den komma in. Den ser inte ut att vara tillräckligt gammal för att ha bott i vår lägenhet förut då vi har bott här i över 5 år. Vi måste öppna dörren och fösa iväg den annars står den kvar och jamar, jättehögt.Igår kom den tillbaka två gånger.

Väldigt mystiskt just för att det bara är på måndagar, alltid en liten stund efter CSI har slutat. Den är inte id-märkt och har inte halsband. Om någon har matat den utanför oss varför skulle den komma bara på måndagar då? Och varför alltid vid samma tid?:confused: Har frågat grannar och de har inte haft den jamande utanför sig, vi bor i lägenhet med loftgång.

lät konstigt :/ vet inte riktigt men de kan ju vara så att ägaren inte är hemma på måndagar vid den tiden!

Har du letat efter eventuella radiosändare? Katten är helt klart en spion. Kanske ni inte betalar tv-licensen. :rofl:

Förlåt... :D

Det lät bara så lustigt att den kommer en viss dag, en viss tid.
Du kanske skulle sätta ett halsband på den men en lapp på? "Vem är jag, som kan både veckodagarna och klockan?!" ;)

Suck nu är katten här igen men verkar ha bytt dag men däremot inte tid. Har redan öppnat en gång och talat om att den inte bor här men den lyssnar inte på det örat. Den jamar bara högre och högre. Vad gör man, jag får väl prata med den igen.

Naaw, stackars krake!
Men det där med spion, det tro jag på!
Sätt på ett halsband och skicka med ett brev, så får du reda på om någon äger katten! :)

Ja, kanske ska köpa in ett halsband till nästa vecka. Fast det är klart att då kanske det avslöjas att han har hittat oss:crazy: Kan ju vara SÄPO som tror vi är terrorister och fryser alla våra (enorma) tillgångar.

Vet inte vad jag ska göra åt katten faktiskt, det börjar ärligt talat bli ett problem. Igår bytte den taktik och satte sig på våran balkong, hoppade upp på en stol och tittade in genom vårat fönster och jamade, högt. Satt nog där till i alla fall från 23-tiden 1-tiden på natten sen somnade jag. Vi öppnade inte då vi inte vill uppmuntra katten att komma tillbaka. Det verkar som den kommer hit både tisdagar och måndagar nu. Om den ville in hos någon bara varför sitter den på vår balkon i två timmar och går inte vidare till någon annan? Har gjort lite efterforskningar i området men ingen verkar veta var denna katt hör hemma. Ska man ringa till något sånt där hem som tar hand om katter eller? Vi kan ju i alla fall tala om vilken tid de ska komma och jämta den i så fall.Ska sätta upp lite lappar i området och i affären först, den kan ju vara bortsprungen men har inte katter en god förmåga att hitta hem vanligtvis? Jag har ingen digitalkamera annars kunde man ju ta kort och sätta upp.

Senast ändrad av en moderator:

Den har valt er helt enkelt! ;)
Skämt åsido. Det verkar mysco, sätt på ett halsband som de andra sa, händer det inget och katten inte har någon id-märkning skulle jag nog ta kontakt med ett katthem och höra med dem vad man ska göra.

Du har missat att tråden är ett å ett halvt år gammal va? ;)

haha! Ja! Sådär går det när man är trött och hänger på buke ;)

Men om ts kommer förbi kan väl hon/han berätta hur det gick med den mystiska katten?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 266
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 293
Senast: Praefatio
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 172
Senast: Ridinglady
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka