Katt som gått ner mycket i vikt och i stort sett slutat tvätta sig?

YorkWann

Trådstartare
Pigg och glad, äter och dricker som vanligt, inget konstigt med avföring eller liknande. Avmaskad. Ska till vet på måndag, hon tyckte inte det var akut :)

?

Sv: Katt som gått ner mycket i vikt och i stort sett slutat tvätta sig?

Skulle kunna wara hypertyreos, dws en öwerproduktion aw sköldkörtelhormon. God/ökad aptit, pigg till stirrig, minskar dramatiskt i wikt och får ofta en försämrad päls (som kan tolkas som att katten inte twättar sig).

Behandlingsbart.

inte försämrad päls, inte ökad aptit alls. Han har alltid varit liten i maten.

Det beror på vad man menar med akut. Under helgerna görs bara det mest akuta, utredningsfall finns oftast ingen anledning till att ta in förrän helgen är slut.
PL

Hur wet ni då att han slutat twätta sig!?

För att han alltid gjort så efter mat och dylikt innan, och nu slutat :crazy:

Vet hittade för övrigt, inget på prover och liknande förutom att han var mager och något uttorkad. Han har piggat på sig :)

Tänderna..............

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: super
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 797
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 573
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar