katt som dricker lite var som helst...

DeCloe

Trådstartare
ur toaletten och ur tunnor som finns ute.. inte fräschaste vattnet kanske.. han har fri tillgång till fräscht vatten både ute och inne.. så till min fråga: hur pass skadligt kan det vara för katten?

Jag gissar att det inte är särskilt skadligt, förutsatt att man tex. inte har en sån där toakloss som släpper medel vid spolning.
Mina katter är precis likadana!! Dom har alltid friskt vatten på sin plats, men nog 17 ställer dom sig på tå för att nå hundarnas vattenskål (som står i ställning) eller dricker ur badkaret när man har duschat.
Skumma djur :D

Så gör våra katter också
muggdopp.jpg

:d

min kisse har druckit ur toaletten i ett år och han har inte tagit skada.

katter vill ha vatten med "karaktär" :bump:

Läste någonstans att katter ogärna dricker vatten vid sin matplats (varför vet jag ej). Min katt dricker ur en tandborstmugg på toaletten eller ur kranen i tvättstugan.

Underbara bilder på den svarta katten! :banana:

Spirit brukar tålmodigt vänta brevid duschen (sittandes på toalettstolen) på att jag ska bli klar så han kan slicka vattnet från golvet...

Även mina katter är heltokiga med att dricka vatten från golvet i duschen, jag är däremot lite lömsk på om det kan ge upphov till njurskador i längden. Det finns ju trots allt rester från tvål,shampoo och balsam kvar på golvet!

Liknande trådar

Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
423
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 376
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 885
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 131
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?