Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ur toaletten och ur tunnor som finns ute.. inte fräschaste vattnet kanske.. han har fri tillgång till fräscht vatten både ute och inne.. så till min fråga: hur pass skadligt kan det vara för katten?
Jag gissar att det inte är särskilt skadligt, förutsatt att man tex. inte har en sån där toakloss som släpper medel vid spolning.
Mina katter är precis likadana!! Dom har alltid friskt vatten på sin plats, men nog 17 ställer dom sig på tå för att nå hundarnas vattenskål (som står i ställning) eller dricker ur badkaret när man har duschat.
Skumma djur
Läste någonstans att katter ogärna dricker vatten vid sin matplats (varför vet jag ej). Min katt dricker ur en tandborstmugg på toaletten eller ur kranen i tvättstugan.
Även mina katter är heltokiga med att dricka vatten från golvet i duschen, jag är däremot lite lömsk på om det kan ge upphov till njurskador i längden. Det finns ju trots allt rester från tvål,shampoo och balsam kvar på golvet!