Katt som blivit hängig

Nikita4evR

Trådstartare
Min katt på snart 2år har som sagt blivit jättehängig och har inte alls lust att äta.
Och eftersom hon har stor aptit och tigger som en liten hund förstår man att allt inte står rätt till.

Igår morse var hon som vanligt men sen mot kvällen var hon inte sig själv utan låg bara och sov under sängen och brydde sig inte om att de andra katterna fått burkmat. Jag var inte hemma under dagen så jag vet inte alls vad som kan ha hänt, om hon kanske har ätit en dålig råtta m.m.

Hon har även ett litet bråck som ska tas bort snart, men kan det ha något att göra med det?

Tycker så synd om min lilla Berta nu..
 
Sv: Katt som blivit hängig

Det är viktigt att hon äter. Katter får inte svälta nån längre tid. Så vill hon inte äta själv får du tvångsmata henne.
 
Sv: Katt som blivit hängig

Jo jag förstår det, hon har varken druckit eller ätit idag.
Men jag har försökt att få i henne lite vatten vilket gick sådär, får testa med burkmat också.
Men om hon har ätit något olämpligt, hur länge brukar det hålla i sig? Borde det gå över på 1 dag?
tänkte om hon kanske är såhär hängig imorgon också och inte vill äta kanske det är något mer allvarligt så man får ringa veterinären.
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 287
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Okej, i fredags spydde min lilla kisse på 6månader, och likaså på lördag. Jag tog bort all mat, och han var ganska hängig. På lördag...
Svar
6
· Visningar
7 828
Senast: hallonsaft
·
Katthälsa Hej kära Buke, En av våra stallkatter har tunnat ur under vintern. Runt jul var han normal, men hade enorm aptit. Vi gav honom normalt...
Svar
3
· Visningar
1 979
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp